اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

گسترش امر به معروف در جامعه رسالت رسانه‌ها است/ مطالبه‌گری باید صادقانه و بدور از جوسازی باشد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان گفت: یکی از رسالت‌های مهم رسانه‌ها، گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در مسیر اصلاح جامعه است.

گسترش امر به معروف در جامعه رسالت رسانه‌ها است/ مطالبه‌گری باید صادقانه و بدور از جوسازی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام حسن کریمی پیش از ظهر امروز در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای با بیان این که یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، گسترش فرهنگ پاسخگویی مسؤولان به مردم است، عنوان کرد: امام راحل (ره) همواره بر اهمیت در میان گذاشتن همگی امور با ملت در تمامی شرایط تأکید داشتند و این مسأله یک امر اساسی در رفتار سیاسی امام بود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در این زمینه یک نگاه راهبردی به مسائل دارند و یکی از اصلی‌ترین راه‌های رشد اجتماعی جامعه را امر به معروف و نهی از منکر مسؤولان از سوی مردم عنوان کرده‌اند و این امر حیاتی باید در تمامی ابعاد گسترش داده شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان با تصریح بر این که رسانه‌ها به عنوان پیشانی مطالبه‌گری و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه در کنار فعالان سیاسی و اجتماعی، رسالتی بنیادین بر دوش دارند، خاطرنشان کرد: مطالبه‌گری بخشی از فرآیند امر به معروف است که باید آن را در استان هرمزگان ترویج کرده و در عین حال اصول مطالبه‌گری منطقی و محترمانه را بیاموزیم.

حجت‌الاسلام کریمی ادامه داد: رسانه‌ها در پیشانی توسعه فرهنگی جامعه قرار دارند و یکی از این اصول چندجانبه در مسیر توسعه فرهنگی، تقویت ارزش‌های دینی است که مهم‌ترین نیاز امروز جامعه ما را امر به معروف و نهی از منکر بخصوص در حوزه مسائل اقتصادی تشکیل می‌دهد.

وی از حمایت دستگاه قضایی از آمرین به معروف و ناهیان از منکر نیز تقدیر و بیان داشت: حتی مشاهده یک تخلف و گزارش کردن آن به دستگاه‌های مسؤول می‌تواند مصداق امر به معروف و نهی از منکر باشد و اگر ما در جامعه در برابر فساد، چنین مسؤولیتی از خود نشان دهیم و آن را فورا به دستگاه قضایی و دیگر بخش‌های مسؤول که راهکارهای آن نیز از سوی قوه قضاییه به خوبی اعلام شده، اعلام کنیم، مفسدان دیگر احساس امنیت نخواهند کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان با اشاره تأثیر امر به معروف در اصلاح امور جامعه، به قیام امام حسین (ع) و واقعه عاشورا اشاره و بیان داشت: امام حسین (ع) فرمودند که من برای اصلاح در امور امت جدم قیام کرده‌ام و این نشانگر آن است که امر به معروف در اندیشه حسینی چه جایگاه عظیمی دارد که امام بزرگوار ما جان خود و خانواده و یارانش را در این راه قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام کریمی در پایان اظهار کرد: ایام محرم حسینی امسال دارای شرایط و ویژگی‌های خاصی است که امکان تجمع برای عزاداری و برگزاری مراسمات را سلب کرده است اما ظرفیت‌های عظیمی در حوزه فضای مجازی و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و صدا و سیما وجود دارد که می‌توانیم از آنها در جهت برگزاری مراسمات حسینی بهره بگیریم و بیش از هر زمان دیگر به تبیین رسالت‌های حسینی بپردازیم.

** عکس مربوط به گذشته است.

انتهای پیام/88055

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول