اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

سریال ساخت بیمارستان 327 تختخوابی تأمین اجتماعی تبریز و مسوولان/ این قسمت خاوران

استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر تسریع در احداث بیمارستان 327 تختخوابی تأمین اجتماعی در شهرک خاوران تبریز، گفت: تکمیل و بهره‌برداری از این بیمارستان یکی از مطالبات به‌حق مردم تبریز است.

سریال ساخت  بیمارستان 327 تختخوابی تأمین اجتماعی تبریز و مسوولان/ این قسمت خاوران

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی امروز در جلسه بررسی مشکلات و موانع احداث بیمارستان 327 تختخوابی تأمین اجتماعی در تبریز با اشاره به صدور مجوز احداث این بیمارستان در سال 87، اظهار داشت: تأخیر در آغاز عملیات اجرایی این بیمارستان موجب نارضایتی‌هایی شده است که لازم است با تسریع در ساخت آن، این تأخیر جبران شود.

وی، خواستار همراهی و همکاری هرچه بیشتر شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز با اداره‌کل راه و شهرسازی استان در احداث این بیمارستان شد و افزود: مدیریت استان خود را متعهد به تکمیل این پروژه می‌داند و هرگونه تأخیر و تعلل عمدی در تکمیل این پروژه، به پای همه دستگاه‌های مسوول تمام خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با ابراز رضایت از پروژه‌های عمرانی چند سال اخیر در حوزه بهداشت و درمان استان، گفت: این اقدامات سنجیده توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز باعث شده که در حال حاضر و با توجه به شیوع بیماری کرونا، هیچ مشکلی از نظر کمبود تخت‌های بیمارستانی و فضاهای فیزیکی برای مراقبت و درمان بیماران نداشته باشیم.
 
پورمحمدی با تاکید مجدد بر اهمیت تسریع در عملیات احداث این بیمارستان تأمین اجتماعی، یادآور شد: تمام مسوولان استانی برای تکمیل این بیمارستان و اجرای مصوبه دولت، همکاری‌های لازم را داشته باشند و ما نیز از راهکارهای قانونی برای تأمین اعتبار آن استفاده خواهیم کرد.
 
جواد رحمتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده برای آغاز عملیات اجرایی احداث بیمارستان 327 تختخوابی تأمین اجتماعی، خواستار همکاری هرچه بیشتر شهرداری تبریز و اداره‌کل راه و شهرسازی استان شد و تصریح کرد: با توجه به جلسه اخیر رفع اختلاف دستگاه‌های دولتی و صدور دستور تخلیه اراضی تحت اختیار یکی از دستگاه‌های دولتی، پنج هکتار از اراضی واقع در حاشیه اتوبان شهید کسایی در اختیار شهرداری تبریز قرار می‌گیرد.

قائم مقام شهرداری تبریز نیز در این جلسه از اهتمام و همکاری جدی شهرداری تبریز برای تسریع در آغاز عملیات احداث این بیمارستان خبر داد و متذکر شد: در حال حاضر، اراضی مورد نیاز برای سه کاربری درمانی توسط شهرداری تبریز در اختیار بهداشت و درمان استان قرار گرفته است.

رسول موسایی گفت: مشارکت در ساخت بیمارستان و فضاهای درمانی را از مهم‌ترین نیازهای شهر تبریز می‌دانیم و آماده هرگونه همکاری لازم و قانونی با دستگاه‌های مسوول برای تحقق این مهم هستیم.

در این جلسه مقرر شد که سازمان تأمین اجتماعی استان، عملیات، فرآیندهای قانونی و تمهیدات لازم برای آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان 327 تختخوابی تبریز در هفته دولت امسال را انجام دهد.

گزارش فارس حاکی است،  بیمارستان 300 تختخوابی تأمین اجتماعی تبریز به‌عنوان یکی از مصوبات سفر استانی دوم هیات دولت به آذربایجان‌شرقی در سال 87 تا به امروز اجرایی نشده است.

پروژه احداث بیمارستان تأمین اجتماعی در قسمت جنوب‌شرق شهر تبریز از سال 87 توسط هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی تصویب و متعاقب آن، حدود یک‌سال قبل در دور دوم سفرهای ریاست جمهوری بر آن تاکید شد.

در بند سه مصوبه به شماره 190298/41480 مورخ 87/10/21 هیات وزیران احداث بیمارستان 300 تختخوابی توسط سازمان تأمین اجتماعی مصوب شده بود.

نیاز بیمارستان 300 تختخوابی تأمین اجتماعی تبریز تأمین زمینی به مساحت 10 هکتار در تبریز است، در حالی که کلان‌شهری مانند شیراز که پس از تبریز، مجوز ساخت بیمارستان را اخذ کرده اما با همکاری استانداری و شهرداری شیراز، زمینی به مساحت 31 هکتار در اختیار مدیریت درمان آن استان قرار گرفته است.

رایگان و مسطح بودن زمین، مساحت بالا و موقعیت جغرافیایی آن از جمله شرایطی بود که این سازمان به استانداری اعلام کرده بود.

این قصه تا سال 90 ادامه یافت تا اینکه برای احداث این بیمارستان که از مصوبات دور دوم سفر هیات دولت به استان است دو قطعه از اراضی واقع در شهرک خاوران تبریز همراه با نقشه‌ها و اطلاعات مستند از سوی استانداری به سازمان تأمین اجتماعی استان معرفی شد که این بار نیز به‌دلیل عبور لوله خط گاز تبریز ـ ترکیه در این منطقه با احداث آن مخالفت شد.

اوایل سال 92 بود که مدیر وقت تأمین اجتماعی استان از انتخاب زمینی در فاز سه شهر جدید سهند برای ساخت بیمارستان خبر داد ولی این پایان داستان نبود، چراکه هنوز مکان قطعی نشده بود و در بهمن ماه سال 92 نیز معاون درمان تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی از نهایی شدن مکان این بیمارستان در ابتدای بزرگراه تبریز – سهند خبر داد و به آغاز عملیات اجرایی بیمارستان 300 تختخوابی تأمین اجتماعی تبریز وعده داد.

در حالی که همگان فکر می‌کردند اکنون تأمین اجتماعی در حال تهیه نقشه و تعیین پیمانکار برای این پروژه است ولی در روزها و ماه‌های اخیر با اعتراض نمایندگان استان در مجلس به سازمان تأمین اجتماعی مشخص شد که تأمین اجتماعی برای تحویل گرفتن زمین بیمارستان 300 تختخوابی تبریز در سهند اقدام نمی‌کند، در حالی که زمین این بیمارستان در مکان قبلی تعیین شده آماده تحویل بود.

بعد از آن قرار شد، در بخشی از زمین‌های پارک بزرگ تبریز احداث شود که آن هم نشد.

کلنگی که در زمین ماند

بیمارستان 327 تختخوابی تبریز 25 تیرماه سال 1395 با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کلنگ‌زنی شد.

در این مراسم جبارزاده، استاندار وقت آذربایجان‌شرقی، پزشکیان، نایب رئیس اول وقت مجلس، محجوب نماینده وقت مردم تهران و چند تن از نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی در مجلس حضور داشتند.

طی مراسم کلنگ‌زنی بیمارستان 327 تختخوابی تامین اجتماعی تبریز، جمال‌الدین نیکنامی اعلام کرد: این بیمارستان در سال 95 بودجه‌ای ندارد ولی در اعتبارات سال 96 اعتبارات آن لحاظ می‌شود و عملیات اجرایی آن آغاز می‌گردد و در طول سال 95، عملیات قبل از اجرا، نقشه‌کشی و غیره به انجام می‌رسد و بر اساس جدول زمانبندی شرکت خانه‌سازی، حدود سه سال عملیات احداث آن طول می‌کشد.

مدیر وقت درمان تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی هجدم تیرماه سال 97 از ساخت بیمارستان 327 تختخوابی در تبریز خبر داد و گفت: این بیمارستان در مدت سه سال توسط یک شرکت ایرانی تحت لیسانس سوئد احداث می‌شود.

 این گزارش حاکی است، نیکنام بعد از آن اعلام کرد، بعد از عدم حمایت بانک اتریشی با فشارهای آمریکا، شرکت سامسونگ کره برای پشتیبانی مدنظر بود که متاسفانه این شرکت نیز اعلام عدم حمایت کرد و کار همچنان مسکوت مانده است.

در این 12 سال نه تنها قدمی برای احداث این بیمارستان بر نداشته است بلکه تنها بیمارستان از 300 تختخوابی به 327 تخت ارتقا یافته است.

با این حال و با گذشت بیش از  12 سال از تصویب ساخت این بیمارستان امید است با همت جدی برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه شاهد مکان نهایی آن همچنین آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان، تجهیز و بهره‌برداری آن باشیم.

براساس این گزارش، خبرنگار فارس از تبریز گزارش می‌دهد، مردم رویای ساخت این بیمارستان را کم کم به سریال‌های جذاب ولی غمگین کتاب‌ها و رسانه‌های سمعی و بصری آرزو می‌کنند.

انتهای پیام/60001/س

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول