اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

90 درصد از مناطق گردشگری البرز ناشناس مانده است

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرزبا اشاره به اینکه کرج را به جاده چالوس می‌شناسند، گفت: این استان از ظرفیت‌های متعدد گردشگری برخوردار است که تا کنون بیش از 90 درصد این مناطق ناشناس مانده است.

90 درصد از مناطق گردشگری البرز ناشناس مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، فریدون محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، در مراسم انعقاد تفاهم نامه با اتاق بازرگانی البرز در خصوص مهمترین هدف از امضای این تفاهم نامه، گفت: مهمترین هدف ما از انعقاد این تفاهم نامه توسعه گردشگری و صنایع دستی البرز با کمک اتاق بازرگانی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با اشاره به اینکه بخش خصوصی به دنبال کسب درآمد و سودآوری است، افزود: توسعه هر شهر و کشوری به کمک صنعت گردشگری میسر می‌شود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا از صنعت گردشگری به منافع مالی بالایی رسیده اند، ادامه داد: استان البرز موفق شده است در حوزه تولید ثروت موفق عمل کند، حتی در حوزه کشاورزی نیز خوب عمل شده است و در کشور حرف برای گفتن داریم، با در نظر گرفتن این ظرفیت‌ها می‌توان البرز را به استانی توریستی تبدیل کنیم.

محمدی تصریح کرد: هم اکنون مردم البرز را با محور جاده چالوس، آسارا و شهرستان طالقان می‌شناسند و این درحالی است که هنوز 90 درصد جاذبه‌های گردشگری البرز برای مردم ناشناخته است.

فریدون محمدی گردشگری سلامت را یک امر حیاتی برای تولید ثروت در استان برشمرد و گفت: گردشگری سلامت می تواند ثروت بسیاری بریا استان تولید کرد و ایران به عنوان ارزان ترین کشور در عرصه گردشگری سلامت به لحاظ خدمات ارزان و با کیفیت است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه گردشگری به نیاز مردم به تفریح پاسخ می‌دهد گفت: شیوع ویروس کرونا نباید باعث تعطیل شدن صنعت گردشگری شود و امیدواریم با امضای این تفاهم نامه بتوانیم زمینه های فعالیت کمیته کاری مشترک مان را فراهم کنیم.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول