اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ایجاد شهرک استخراج ارزهای دیجیتال در فریدن/ کرونا دوباره آمار بیکاری اصفهان را افزایش داد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: شهرک رمزارز که شامل ارزهای مجازی و استخرهای استخراج رمزارز خواهد بود را در فریدن ایجاد خواهیم کرد؛ همچنین شهرک صعنتی غذاهای حلال در گلپایگان در دست احداث است.

ایجاد شهرک استخراج ارزهای دیجیتال در فریدن/ کرونا دوباره آمار بیکاری اصفهان را افزایش داد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید حسین قاضی‌عسگر عصر امروز در نشست خبری مجازی به مناسبت هفته دولت درباره مشکلات اقتصادی ایجاد شده در این حوزه اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا چند تجزیه و تحلیل انجام شده و با ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف سعی کردیم این موضوع را ایجاد کنیم؛ بیشترین ضرر در حوزه گردشگری و صنایع دستی ایجاد شده است که در این زمینه ستاد احیای گردشگری را ایجاد کرده‌ایم که به محض خروج از وضعیت قرمز آن‌ها را برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

گردشگری بیشترین ضربه را در کرونا دید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان ادامه داد: برای کمک به بخش صنایع دستی از طلا و نقره استفاده شده در صنایع دستی مالیات گرفته نخواهد شد و حوزه صادرات هم برای آن‌ها فعال شده است و سقف وام کرونا هم افزایش یافته است.

وی درباره سرنوشت شهرک نساجی در اصفهان و کاشان نیز بیان داشت: تصمیم نهایی در این باره گرفته شده که در دو بخش شهرک صنعتی شمال اصفهان و کمشچه جانمایی شده است؛ همچنین شهرک رمزارز در فریدن که شامل ارزهای مجازی و استخرهای استخراج رمزارز خواهد بود را ایجاد خواهیم کرد؛ همچنین شهرک صعنتی غذاهای حلال نیز در گلپایگان نیز در دست احداث است.

صدور مجوز گلخانه در کمتر از 24 روز

قاضی‌عسگر تصریح کرد: رتبه اول صدور بخش مجوزهای تولیدی را در کشور داریم که با ۸۹۲ مجوز در کشور رتبه اول را کسب کردیم و میانگین کسب مجوز را به ۶۱ ساعت رساندیم؛ همچنین زمان صدور مجوز گلخانه به ۲۴ روز رسیده که امید داریم این عدد به ۱۵ روز برسد؛ مساحت گلخانه یک میلیون و۲۳۳ هزار و ۲۷۴ متر مربع است که رتبه دوم کشور را داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان بیان داشت:کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید محملی شده برای کسانی که مشکل پیدا کرده‌اند که از جمله آن‌ها روش پیگیری مشکلات بانکی است.

۱۱.۲ درصد؛ میزان بیکاری استان اصفهان

وی درباره میزان بیکاری در استان اصفهان نیز گفت: میزان بیکاری استان در سال ۹۷ حدود ۱۴.۴ بوده است که در سه ماهه چهارم سال ۹۸ به ۱۰.۳ رسید و اکنون به دلیل شیوع کرونا به ۱۱.۲ درصد رسیده است.

قاضی‌عسگر ادامه داد: هدف ما فعال کردن واحدهای راکد و نیمه‌تمام است و تمام کارخانجات راکد و نیمه‌فعال جلسات تخصصی با آن‌ها برگزار خواهد شد و از ظرفیت‌های شرکت تعاونی‌های کارکنان کارخانه‌های بزرگ برای راه‌اندازی این کارخانجات استفاده کنیم.

مهمترین مسأله برای برگزاری مراسمات محرم اخذ مجوز است

ایوب درویشی نیز در این جلسه درباره اقدامات ماه محرم اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا اقدامات وسیعی صورت گرفته است که توجه جدی به مصوبات ستاد ملی در دستور کار قرار داشته است؛ در رابطه با محرم تصمیمات به صورت ملی اتخاذ شده است و چند جلسه در استان به این موضوع پرداخته شده است که مهمترین مسأله اخذ مجوز توسط هیأت‌های مذهبی برای اقامه عزا است.

معاون توسعه مدیریت استانداری اصفهان ادامه داد: مراسم حتماً باید در مکان‌های سر باز باشد، حرکت دسته‌ها ممنوع است و استفاده از ماسک و ضدعفونی کردن از الزاماتی است که حتما باید رعایت شود و نهادی های نظارتی برای اجرا و نظارت بر مراسم، شرح وظایف مشخصی دارند.

سؤال بزرگی که همچنان بی‌پاسخ ماند

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه برخی دانش‌آموزان در مناطق محروم حتی دسترسی به تلویزیون برای پیگیری مطالب درسی خود در ایام کرونا ندارند، بدون پاسخگویی به این موضوع اظهار داشت: اشاره کلی برای بازگشایی مدارس برای وضعیت‌های مختلف اعلام شده است؛ نکته و اتفاق مهم این است که معلمان در محل آموزشگاه حضور دارند که این موضوع به صورت مبسوط توسط اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان بازگو خواهد شد.

بودجه شهرداری‌های استان بیش از ۸ هزار میلیارد تومان است

حجت‌اله غلامی نیز در این جلسه اظهار داشت: علاوه بر پروژه‌های هفته دولت، در طول سال نیز افتتاح پروژه داریم و می‌توانیم بگوییم سرجمع پروژه‌های عمرانی ما بیش از ۳ هزار میلیارد تومان است.

معاون امور عمرانی استانداری اصفهان ادامه داد: بودجه سالیانه شهرداری‌های استان ۸ هزار میلیارد تومان است و علاوه بر این هزینه کردها، از قسمت ارزش افزوده نیز ۱۳۰۰ میلیارد تومان به شهرداری‌های استان اعطا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش مسکن هم بیش از ۶۸ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که ۳۶ هزار نفر آن‌ها واجد شرایط بوده‌اند و این در حالی است که برای این طرح ۷۰ هزار واحد در استان اصفهان پیش‌بینی شده است.

غلامی درباره پروژه‌های آبی استان اصفهان نیز گفت: پروژه سامانه دوم مدت‌ها معطل باقی مانده بود و پس از پیگیری‌های متعدد توانستیم مصوبه ماده ۲۳ را در این طرح اخذ کنیم که موضوع آب‌رسانی به ۱۴ شهر استان بود و اکنون پروژه در دو بخش آب منطقه‌ای و آبفا در حال انجام است و امیدواریم فاز اول سامانه دوم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

قانون بر شفافیت مالی دستگاه‌های اجرایی نظارت می‌کند

حیدر قاسمی نیز در این جلسه در خصوص مطالبات پرستاران اظهار داشت: طبیعتاً دانشگاه علوم پزشکی بخشی از درآمدهایش از خدمات بوده است که این درآمدها به دلیل شیوع کرونا کاهش پیدا کرده است؛ البته دولت بخشی از هزینه‌های بهداشت و درمان را جبران کرده است که در زمینه مطالبات دانشگاه از تأمین اجتماعی اقداماتی انجام شده و امیدواریم در ماه‌های آینده مشکلات پرستاران و کادر درمان برطرف شود و البته مطالبات ۱۶ ماهه پیش از کرونا بسیار بهتر شده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان درباره عدم شفافیت مالی برخی دستگاه‌های اجرایی استان نیز گفت: دستگاه‌های دولتی ردیف و فصل و بودجه وجود دارد و در حوزه شهرداری‌ها، این سازمان یک بودجه وجود دارد و شورا به عنوان نمایندگان مردم ناظر بر این موضوع است و در سازمان بازرسی نیز به طور خاص بر این موضوع نظارت وجود دارد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ر۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول