اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

معضلی به نام جولان سگ‌های ولگرد در خیابان‌های شهر

رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختر گفت: جولان سگ‌های ولگرد به صورت گله‌ای و زاد و ولد آنها و سایر حیوانات زیان کا سلامت شهروندان را به مخاطره انداخته و شکایت‌های زیادی در این رابطه از سوی مردم به شبکه بهداشت ارایه شده است.

معضلی به نام جولان سگ‌های ولگرد در خیابان‌های شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، علی صفدر سیاوشی روز سه‌شنبه در جلسه  شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان پلدختر گفت: روز گذشته نیروهای نظارت شبکه بهداشت پلدختر در یک اقدام به خاطر تجمع مددجویان کمیته امداد و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت موقت  فروشگاه رفاه را بستند.

وی به جولان سگ‌های ولگرد در سطح شهر پلدختر اشاره و یادآورشد: جولان سگ‌های ولگرد به صورت گله‌ای و زاد و ولد آنها و سایر حیوانات زیان کا سلامت شهروندان را به مخاطره انداخته و شکایت‌های زیادی در این رابطه از سوی مردم به شبکه بهداشت ارایه شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختر گفت: سگ‌های ولگرد عامل انتقال بیماریهای خطرناک از جمله بیماری کبدی کیست هیداتیک از طریق مدفوع و شیوع سایر انواع بیمارهایی ویروسی، عفونی و انگلی هستند که ضرورت دارد شهرداری پلدختر نسبت به جمع آوری آنها اقدام کند.

سیاوشی عنوان کرد: شرکت کنندگان در آزمون سراسری در این شهرستان با استفاده از نیروهای هلال احمر تب سنجی و افراد مشکوک به صورت قرنطینه در آزمون شرکت می‌کنند.

وی به برگزاری مراسم‌های دهه محرم با رعایت شیون نامه‌های بهداشتی در شهرستان پلدختر اشاره کرد و افزود: عزاداری‌های دهه اول ماه محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی و با نظارت شبکه بهداشت و درمان  برگزار می‌شود از این رو جلسه‌های با مسئولان هیات‌های مذهبی در این شهرستان برگزار و تمهیداتی اندیشیده شده است.

سیاوشی  یادآورشد: عزاداری های محرم  امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، به صورا متمرکز، در فضای باز و با خودداری از دسته روی در زمانی معین برگزار می‌شود.

وی افزود: اداره آموزش و پرورش شهرستان آمادگی داشته باشد که چنانچه هیاتی با مشکل کمبود فضای باز در راستای فاصله گذاری اجتماعی مواجه شد فضای مدرسه را در اختیار آن قرار دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختر بر عدم برگزاری روضه های خانگی در شهرستان پلدختر تاکید کرد و گفت: در شرایط و شیوع کرونا افراد در ماه محرم حتی الامکان از برگزاری روضه‌های خانگی خودداری و مداحان در این گونه مجالس شرکت نکنند که در این رابطه رایزن‌های لازم با اداره تبلیغات اسلامی شهرستان صورت گرفته است.

وی به برنامه خدمات پایه سلامت کارکنان دولت اشاره کرد و افزود: این برنامه از سوی وزارت بهداشت، در پلدختر در حال اجرا است که اضافه می‌شود و باید کمیته راهبردی سلامت در هر اداره با مسئولیت مدیر آن اداره تشکیل و یک رابط سلامت تعیین و به شبکه بهداشت معرفی کنند.

سیاوشی به غرق شدگی‌های مداوم در رودخانه‌ها و آبهای آزاد شهرستان اشاره کرد و یادآورشد: این موضوع در شهرستان رو به افزایش است و به یک معضل دلخراش تبدیل شده که با توجه به تخریب یکسری زیرساخت‌ها به ویژه فضاهای ورزشی و زمان بر بودن جبران آن، علیرغم گرمای منطقه، مسئولان مربوطه تمهیدات لازم برای رفع این مشکل بیاندیشند.

وی افزود: در این راستا مسئولان متولی نسبت به نصب تابلو و یا پلاکارد شنا ممنوع در حریم‌ها و محل‌های خطرساز رودخانه‌ها در شهر و تفریحگاه‌ها اقدام کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختر گفت: دستورالعمل بهداشت مبنی بر برگزاری نمازهای یومیه به صورت جماعت اشاره کرد و گفت: برگزاری این نماز ها با یک چهارم ظرفیت، سقف زمانی نیم ساعت با رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک و وسایل شخصی باشد.

وی افزود: همچنین محل برگزاری نماز جماعت باید قبل و بعد از اقامه نماز ضدعفونی و گندزدایی شود.

سیاوشی یادآورشد: مدرسه پسرانه شاهد جنب حوزه علمیه خواهران که زیر زمین آن به عنوان یکی از حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری در شهر پلدختر معرفی شده با توجه به شرایط کرونا، این فضای مسقف متناسب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست و لازم است به محل مناسبت تری تعویض شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول