اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جلسه شورای امنیت درباره مالی/ دبیر کل سازمان ملل خواستار آزادی رئیس‌جمهور مالی شد

همزمان با درخواست دبیر کل سازمان ملل برای آزادی فوری رئیس‌جمهور مالی از بند کودتاچیان، منابع دیپلماتیک نیز از جلسه اضطراری شورای امنیت در روز چهارشنبه برای بررسی اوضاع این کشور خبر دادند.

جلسه شورای امنیت درباره مالی/ دبیر کل سازمان ملل خواستار آزادی رئیس‌جمهور مالی شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کودتای یگان‌های ارتش مالی در روز سه‌شنبه و دستگیری رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور با واکنش سازمان ملل مواجه شد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل بامداد چهارشنبه خواستار آزادی «فوری و بی‌قید و شرط» رئیس‌جمهور مالی شد.

این خبرگزاری همچنین به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه برای بررسی اوضاع در مالی نشست اضطراری برگزار می‌کند.

عصر سه‌شنبه بود که منابع خبری از حضور پر تعداد نظامیان ارتش مالی در پایتخت این کشور و تیراندازی خبر داده و از آن با عنوان «کودتا» یاد کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع خود نوشته است که شورش در پادگان «کاتی» در اطراف پایتخت شروع شده و یک منبع دیگر نیز گفت که تعدادی از وزرا و افسران عالی‌رتبه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از سفارت نروژ در مالی نوشت که یگان‌های ارتش در محله‌های پایتخت حضور دارند و دست به تمرد زده‌اند. این سفارتخانه از اتباع خود خواست تا احتیاط کرده و از خانه‌هایشان خارج نشوند.

مخالفان دولت «ابراهیم بوبکر کیتا» پیش از این در فراخوانی خواستار حضور مردمی گسترده در روز سه‌شنبه در «باماکو» شده بودند.

خبرگزاری فرانسه شامگاه سه‌شنبه به نقل از یکی از سران کودتا خبر داد که «ابوبکر ابراهیم کیتا» رئیس جمهور و نخست وزیر مالی توسط نیروهای ارتش بازداشت شده‌اند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول