اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اجرای ارزیابی هوش 65 دانش‌آموز متقاضی جهش در کردستان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از اجرای برنامه ارزیابی هوش 65 نفر دانش‌آموز دوره ابتدایی متقاضی جهش تحصیلی خبر داد.

اجرای ارزیابی هوش 65 دانش‌آموز متقاضی جهش در کردستان

خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از سنندج، با اشاره به آمار شرکت کنندگان در آزمون جهش تحصیلی سال تحصیلی 1400-99 اظهار کرد: 65 نفر دانش‌آموز متقاضی جهش، در آزمون تست هوش شرکت کردند که 33 نفر آنان صلاحیت ارتقا به پایه تحصیلی بالاتر را کسب و 32 نفر دانش‌آموز نیز حد نصاب لازم را کسب نکردند.

وی گفت: برنامه جهش تحصیلی در 6 مرکز تخصصی هوش شهرستان‌های سنندج، قروه، مریوان، بانه، بیجار و سقز برای دانش‌آموزان دوره اول و دوم ابتدایی از 31 تیر تا اواخر مرداد اجرا شد.

وی افزود: در این دوره ارزیابی هوشی دانش‌آموزان متقاضی جهش تحصیلی از پایه اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم ابتدایی انجام شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه ارزیابی دانش‌آموزان متقاضی جهش توسط آزمایندگان مجرب که دارای مجوز اجرای تست هوش از معاونت تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی هستند انجام می‌گیرد، عنوان کرد: در این برنامه به دانش‌آموزان اجازه داده می‌شود با رعایت اصل مساوات در آموزش و با توجه به استعدادهای خود خارج از سن تقویمی، تسریع در آموزش داشته باشند.

رنجبر خاطر نشان کرد: شرط اینکه دانش‌آموزی پایه‌ای از دوره تحصیلی را به صورت جهشی بخواند این است که از نظر هوشی نسبت به گروه همسالان خود در سطح بالاتر باشد.

وی بیان کرد: کسب نمرات بالا شرط لازم برای جهش تحصیلی است اما شرط کافی نیست و همیشه کسب نمرات بالا نشان دهنده استعداد برتر دانش‌آموزان نیست و نمی‌توان نمرات بالا را تنها معیار پذیرش دانش‌آموزان برای حضور در دوره‌های جهش تحصیلی دانست.

وی گفت: دانش‌آموزان متقاضی جهش تحصیلی که موفق به گذراندن آزمون هوش شدند در شهریور ماه جاری در آزمون تحصیلی پایه مورد نظر شرکت می‌کنند و اگر در همه دروس نمره قبولی را کسب کنند یک پایه تحصیلی را گذرانده و به پایه بالاتر خواهند رفت.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به آمارشرکت کنندگان در آزمون جهش تحصیلی سال تحصیلی  99-98 اضافه کرد: 120 نفر دانش‌آموز متقاضی جهش در آزمون تست هوش شرکت کردند که تعداد 64 نفر موفق شدند به پایه تحصیلی بالاتر ارتقا یابند و 56 دانش‌آموز نیز حد نصاب لازم را کسب نکردند.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول