اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

رشد نیافتن روستای باستانی تل‌گسر بدلیل ثبت در میراث فرهنگی

مسوول مطالبه‌گری بسیج دانشجویی مجمتع آموزش عالی سلامت رامهرمز گفت: روستای تل‌گسر بدلیل ثبت در میراث فرهنگی از طرح هادی روستا‌ها و رشد و توسعه محروم شده است.

رشد نیافتن روستای باستانی تل‌گسر بدلیل ثبت در میراث فرهنگی

سجاد خالدی مسؤول مطالبه‌گری بسیج دانشجویی مجتمع آموزش عالی سلامت رامهرمز در مصاحبه با خبرنگار فارس در رامهرمز اظهار کرد: جنبش دانشجویی شهرستان با توجه به نقش مطالبه‌گری خود و تلاش برای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم و کم برخوردار به همراه تعدادی از دانشجویان شهرستان به منطقه روستایی و باستانی تل گسر در ۲۰ کلیومتری رامهرمز جهت پیگیری مشکلات مردم رفت.

وی افزود: متاسفانه اداره میراث فرهنگی بدون تعیین حدود، این منطقه را جز میراث ملی محسوب می‌دارد، در حالی که ساکنین منطقه دارای اسناد ثبتی زمین‌های روستا هستند و یک فرصت گردشگری در این منطقه تبدیل به یک عامل عقب‌ماندگی شده است.

سجاد خالدی گفت: این روستا بدلیل باستانی بودن جز طرح هادی روستا‌ها قرار نگرفته است و از رشد و توسعه نسبت به مناطق روستایی اطراف خود عقب مانده است.

وی ادامه داد: بیش از ۲۵۰ نفر ساکن این منطقه هستند و تنها دبستان تل‌گسر مربوط به ۶۰ سال پیش است که وضعیت بسیار اسفناکی دارد اما میتوان با تعیین حدود هم باعث حفظ آثار باستانی منطقه شد و هم از عقب ماندگی این منطقه جلوگیری کرد.

خالدی بیان کرد: برای رفع مشکلات و توسعه منطقه حضور فرماندار شهرستان رامهرمز جهت همراهی با دانشجویان در این منطقه طلبیده می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول