اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگر توسط کانون‌های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد/مادر شهیدان تقوی تجلیل شد

در برنامه‌ تکریم از خانواده شهدا و ایثارگر که بنا است هر سه شنبه به همت کانون فرهنگی و هنری مساجد برگزار شود از مادر شهیدان تقوی تجلیل شد.

تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگر توسط کانون‌های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد/مادر شهیدان تقوی تجلیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، آیین تکریم «بی بی جان دیرباز» مادر ۷۳ ساله شهیدان «سید منصور و حجت الاسلام سید عبدالمحمد تقوی» از شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته و همزمان با سراسر کشور در دفتر نماینده ولی‌فقیه برگزار شد.

در این برنامه که با حضور آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام پیشقدم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر،محمد‌رحیم دهرابپور رئیس شورای شهر یاسوج  و مسوولانی از بنیاد شهید شهرستان و تبلیغات اسلامی استان حضور داشتند از مادر شهیدان تقوی تجلیل شد.

 

علیرضا دولت آبادی در این آئین اظهار کرد : شهید و شهادت واژه ای بسیار پر معنا و پر مفهوم بوده و دریایی بیکران از عمق ارتباط بنده و مخلوق است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه، شهید کسی است که وقتی اولین قطره خونش به زمین می ریزد خداوند هفت هدیه به او اهدا می‌کند، افزود: یکی از این هدایا ارتباط و گفتگوی مستقیم با خداوند است.هر آنچه که ما امروز در این کشور داریم به برکت خون شهدا و مجاهدین و جان نساری جانبازان و آزادگان است.

دولت آبادی  مهمترین ویژگی و دستاورد این انقلاب را  فرهنگ ایثار ،شهادت، از خود گذشتگی و ایمان دانست و گفت:کسی که می‌خواهد کار فرهنگی کند و یا اینکه مسئولیت فرهنگی دارد بدون توجه به اندیشه و آرمان شهدا و بدون عمل به وصیت نامه و سیره شهدا و بدون توجه به فرهنگ شهید و شهادت نمی‌تواند حتی در بحث خود سازی، جامعه پردازی و تمدنسازی موفق باشد.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر چند در شرایط کرونایی به سر می‌بریم اما دشمن دست بردار نیست و هر روز با انواع هجمه‌ها جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد، ما باید متناسب با شرایط روز برنامه‌هایمان را تغییر دهیم و شکل دیگری برای اجرا در نظر بگیریم.

این مسوول فرهنگی در راستای بحث ایثار و شهادت دو برنامه را در دستور کار قرار داد یکی از این برنامه ها سه‌شنبه های تکریم است که طی آن در روزهای سه شنبه هر هفته از خانواده های شهدا و ایثارگران استان سرکشی و مورد تقدیر و تکریم قرار می‌گیرد و  دومین برنامه ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان را برنامه «روح مقاومت» عنوان کرد و گفت: در این برنامه کانون‌ها به بازخوانی وصیت نامه شهدا می‌پردازند.

 در ادامه این نشست محمدرحیم دهرابپور رئیس شورای شهر یاسوج با بیان تعریفی از شهادت و جایگاه شهید خواستار توجه جدی به خانواده‌های محترم شهدا شد و تاکید داشت هر آنچه کشور ما دارد و این امنیت و آرامش حاصل خون شهداست که ما و همه مسولین باید به گونه‌ای عمل کنیم که خانواده شهدا خوار و ذلیل نباشند و به صورت عملی مورد تقدیر واقع شوند تا مشکلات زندگی آنها رفع شود.

انتهای پیام/82024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول