اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مهارت‌آموزی و مساله‌محوری اولویت دانشگاه آزاد/ آماده همکاری با جهاد دانشگاهی هستیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده برای اخذ همکاری جهاد دانشگاهی استان گلستان، گفت: مهارت‌آموزی و مساله‌محوری در اولویت برنامه‌های ما قرار گرفته است.

مهارت‌آموزی و مساله‌محوری اولویت دانشگاه آزاد/ آماده همکاری با جهاد دانشگاهی هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، دانشگاه‌ها مهم‌ترین بستر پرورش نیروی تخصصی برای مدیریت کشور و اشتغال‌زایی بر مبنای علم و فناوری است و به همین منظور در تمام دنیا خروجی دانشگاه‌ها هستند که وارد بازار کار شده و بدنه اقتصادی کشور را ساماندهی می‌کنند. اما در سال‌های اخیر در کشورمان به دلیل تعدد مراکز آموزش عالی، کاهش کیفیت آموزشی و انبوهی از دلایل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و تخصصی خروجی دانشگاه‌ها منجر به ایجاد اشتغال و حضور فارغ‌التحصیلان به بازار کار نمی‌شود. رخدادی که بدون تردید نسبت مستقیمی با توان مهارتی فارغ‌التحصیلان داشته و نشان از عدم مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها در جریان دوره تحصیلات دارد.

به همین منظور دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس با هدف تقویت مهارت دانش‌آموزان تصمیم به همکاری با جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی انقلابی، مهارت محور و ارائه‌دهنده خدمات مبتکرانه در حوزه آموزش، پژوهش، فرهنگ و اشتغال گرفته و در همین راستا جلسات کارشناسی متعددی را نیز برگزار کرده است که دیدار رئیس این دانشگاه با رئیس مرکز آموزش جهاد دانشگاهی گنبدکاووس به همین منظور با حضور معاونین و کارشناسان فرهنگی دو نهاد برگزار شد.

* راه‌اندازی دفتر جهاد دانشگاهی در دانشگاه آزاد گنبدکاووس

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس در این نشست با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد به سمت دانشگاهی کارآفرین و مهارت‌محور حرکت کرده است، اظهار کرد: تلاش ما این است که بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های بسیار بالا و بکر منطقه دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس را به عنوان الگویی در این حوزه معرفی کنیم.

احمد مهرابیان با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم بر خلاف روال گذشته جذب رشته را براساس نیازمندی روز جامعه و مخاطبان خود دنبال کنیم، افزود: به لطف خدا جذب رشته صنایع دستی گرایش فرشبافی در مقطع کاردانی، حقوق ثبتی در مقطع لیسانس و حقوق بین‌الملل در مقطع کارشناسی ارشد در همین راستا صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه نگاه ما به جهاد دانشگاهی یک مجموعه علمی، فناورانه و ابتکار محور است، خاطرنشان کرد: قصد ما این است که با کمک جهاد دانشگاهی به تحقق شعار دانشگاه آزاد مبنی بر مهارت‌آموزی و پرورش نیروهایی متعهد و متخصص برای آینده کشور کمک کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس با آمادگی این واحد برای در اختیار قرار دادن مکانی در دانشگاه برای فعالیت جهاد دانشگاهی، ادامه داد: ارائه تخفیفات در برگزاری کلاس‌های آموزشی و ایده‌ پردازی و کمک به اجرای برنامه‌های مبتکرانه فرهنگی نیز از جمله انتظارات ما از جهاد دانشگاهی است.

مهرابیان بر لزوم پیوست مهارتی در آموزش عالی تاکید کرد و گفت: امروز همکاری با جهاد دانشگاهی باعث خواهد شد تا دانشگاه آزاد گنبدکاووس در کنار آموزش‌های مصوب وزارتخانه‌های علوم بهداشت برای تقویت مهارت‌های دانشجویان دوره‌های تخصصی مهارتی کوتاه‌مدت را در دستور کار خود قرار دهد.

* به دنبال پرورش دانشجوی اسوه و الگو هستیم

رئیس مرکز آموزش جهاد دانشگاهی گنبدکاووس نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های مختلف جهاد دانشگاهی برای توسعه و پیشرفت علمی، پژوهشی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، اضافه کرد: ما معتقدیم همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید کرده‌اند دانشگاه مبدا تحولات است و برای ایجاد تحولات اساسی باید به دانشگاه‌ها توجه بیشتر کرد.

علی‌اکبر تیموری با بیان اینکه در دوره جدی مدیریت جهاد دانشگاهی استان گلستان حضور در دانشگاه‌ها و ارائه خدمات تخصصی به دانشجویان در اولویت اقدامات این نهاد قرار گرفته است، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی همواره در مسیر توسعه علمی و فناوری پیشگام بوده و از این حیث نگاه قابل تحسینی در این مجموعه حکم‌فرماست.

وی با تاکید بر اینکه آماده‌ایم تمامی ظرفیت‌های خود را در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و اشتغال برای کمک به دانشگاه‌ها به وسط میدان بیاوریم، تاکید کرد: یقین داریم تلفیق توان دانشگاه و جهاد دانشگاهی و ظرفیت‌های این دو نهاد می‌تواند به پرورش یک دانشجوی اسوه با توانمندی‌های علمی و عملی منجر شود.

* توسعه کرسی‌های آزاداندیشی و فعالیت‌های فرهنگی در بستر وب

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس با اشاره به برگزاری دو جلسه کارشناسی با واحد فرهنگی مرکز آموزش جهاد دانشگاهی این شهرستان، افزود: طبق تفاهم صورت گرفته برگزاری برنامه‌های محتوایی و با غنای فرهنگی به صورت مشترک، توسعه کرسی‌های آزاداندیشی، افزایش فعالیت‌های فرهنگی در بستر وب، تولید محتوای فرهنگی مورد نیاز دانشجویان و برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی فرهنگی در دستور کار این دو نهاد قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام علیرضا صفری با بیان اینکه تلاش ما این خواهد بود که در فضای کرونایی نیز با تکاپوی بیشتر در فضای وب فعالیت‌های فرهنگی را تداوم دهیم، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با زیرساخت‌های خوبی که در این حوزه دارد، می‌تواند به ما کمک شایانی کند.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول