اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

نماینده مجلس:‌ قرارداد ویلموتس، برجام فوتبال است/ با خارجی‌ها می‌توانیم یورو و دلار بدزدیم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: یک برجام سیاسی داشتیم و حالا یک برجام فوتبالی.

نماینده مجلس:‌ قرارداد ویلموتس، برجام فوتبال است/ با خارجی‌ها می‌توانیم یورو و دلار بدزدیم

حجت الاسلام جواد نیک‌بین در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص پرونده مارک ویلموتس و جریمه سنگینی که فیفا علیه ایران اعلام کرده است، اظهار داشت: پرونده ویلموتس، برجام فوتبال است. من در مجلس نطق داشتم و گفتم این قرارداد، یک قرارداد برجامی است. ما یک برجام سیاسی داشتیم و حالا یک برجام فوتبالی داریم.

وی تصریح کرد: تا وقتی قراردادها محرمانه و دارای دو نسخه پسین و پیشین باشد، همین اتفاقات در فوتبال می‌افتد. در کشور ما شفافیت وجود ندارد. در مجلس شفافیت آرا و در دولت شفافیت قراردادها نیست. تا وقتی هم این مساله مصوب و اجرا نشود، ما مخالفت می‌کنیم. این می‌رود و آن می‌آید و فرقی هم نمی‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به نبود شفافیت، خاطر نشان ساخت: قرارداد این آقا (ویلموتس) هم به جهت عدم شفافیت بسته شد. در این مورد اگر خیلی خوش‌بین باشیم، باید بگوییم به خاطر نفهمی آقایان وزارت ورزش است. یعنی نفهمیدند. من نیک ‌بین هستم، والا اگر واقع‌بین باشیم، می‌گوییم زد و بند صورت گرفته است. اگر واقع‌بین باشیم، می‌گوییم در این قصه پول‌هایی پشت پرده است. پسران آقایانی با آقای ورمر (قاضی فیفا) در ارتباط هستند و پول‌ها را جابه‌جا می‌کردند. قراردادشان کجا است؟ اصلاً پول‌ها به حساب چه کسانی رفته و از چه کسی برداشته شده است؟

حجت الاسلام نیک‌بین ادامه داد: چرا باعث شدید ما در هفت ماه، بیش از 8-37 میلیارد جریمه بشویم؟ همه این‌ها ناظر بر این است که شفافیت قراردادها وجود ندارد. طبق قانون، قراردادهای مالی و قراردادهایی که از منابع عمومی و مالی دولت پرداخت می‌شود، باید شفاف باشد.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن در مجلس شورای اسلامی گفت: نکته بعدی و خیلی مهم این است که متأسفانه در کشور ما عدم حمایت از مجموعه‌ها و انسان‌های داخلی وجود دارد. همیشه به دنبال آدم خارجی هستیم چون با آن‌ها بهتر می‌توانیم زد و بند کنیم. با آن‌ها می‌توانیم یورو و دلار بدزدیم اما با افراد داخلی می‌توانیم ریال و تومان بدزدیم.

نیک‌بین در مورد اینکه آیا مجلس عزمی جدی برای برخورد با عاملان این قرارداد دارد،‌ اظهار داشت:‌ بله، وزیر باید پاسخگو باشد و کسانی هم که در این زمینه قصور و تقصیر داشتند باید پاسخ بدهند. ضرر مالی که به دولت و ملت وارد شده، باید حتما جبران شود؛ حالا هر کسی می‌خواهد باشد.

وی در خصوص اینکه چه اقداماتی در مجلس برای این پرونده صورت گرفته است، گفت:‌ طرح سوال از وزیر ورزش و تذکر به صورت برنامه‌های فورس ماژور، ان‌شاالله برگزار می‌شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه پس از صحبت‌های قاضی‌زاده هاشمی و پژمان‌فر دو نماینده دیگر مجلس در تلویزیون هنوز وزارت ورزش واکنشی به این ماجراها نداشته است، عنوان کرد: علت این است که رئیس مجلس متاسفانه طرح سؤال از رئیس‌جمهور را اعلام وصول نمی‌کند و دولت جری می‌شود. وزیرش هم به سوال‌کننده‌ها پاسخ نمی‌دهد. همانطور که عرض کردم، در مجلس شفافیت آرا و در دولت هم شفافیت قراردادها و پول‌ها هنوز مصوب نشده است تا این دو موضوع کنار هم مصوب نشود، هیچ اتفاق درستی در کشور ما نمی‌افتد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول