اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

فراخوان چهارمین جشنواره نمایشنامه خوانی دانشگاهی دفاع مقدس منتشر شد

چهارمین جشنواره‌ نمایشنامه‌خوانی دانشگاهی دفاع مقدس همزمان با فرارسیدن چهلمین سالروز آغاز هشت‌سال دفاع مقدس در بخش‌های مختلف برگزار می شود

فراخوان چهارمین جشنواره نمایشنامه خوانی دانشگاهی  دفاع مقدس منتشر شد

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی چهارمین جشنواره‌ نمایشنامه‌خوانی دانشگاهی دفاع مقدس، همزمان با فرارسیدن چهلمین سالروز آغاز هشت‌سال دفاع مقدس به دبیری میرعلیرضا دریا بیگی برپا می شود.

این جشنواره با همکاری معاونت امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجمن صنفی هنرمندان تئاتر شهر تهران و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و همراهی موسسه فرهنگی‌هنری خانه‌ی هنر باروک، بنیاد رودکی، فرهنگ‌سرای نیاوران، اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن مرکزی تئاتر تهران سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ، سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ، بسیج اساتید دانشکده هنر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، موسسه فرهنگی‌هنری پویا و اتحادیه صنف پوشاک  و در سه بخش نمایشنامه‌خوانی، داستان کوتاه، مطبوعات و رسانه از ۲۹شهریور ماه لغایت ۳مهرماه ۱۳۹۹ در فرهنگ‌سرای نیاوران تهران با توجه به دستورالعمل ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا برگزار خواهد شد.

متن فراخوان به شرح زیر است: همزمان با فرارسیدن چهلمین سالروز آغاز هشت‌سال دفاع مقدس که ره‌توشه‌ی اندیشه‌زیسته‌ی انقلاب و اسلام بود، پاس‌داریم دلاوری‌های جوانان این مرز و بوم را که بر تارک این خاک خواهد درخشید؛ زنان و مردانی آسمانی همچون امروزگاری که پزشکان و پرستاران در خط نخست نبرد، با ایثار و از جان‌گذشتگی زیستن را معنایی دیگربار در تاریخ ساختند.

این تنها بخشی خُرد از پاسداشت، سپاس و قدردانیست که می‌توان پیشکش آن عزیزان داشت. همچنین دعوت و بشارتیست تا در کنار هم با یادآوری و در شمارآوری این شجاعت‌ها و فداکاری‌ها، روح بزرگوار قهرمان آنان را پاس‌داریم و ایشان را ارج نهیم.

دبیرخانه‌ دائمی برگزاری جشنواره‌ی نمایشنامه‌خوانی دانشگاهی دفاع مقدس با یادمان و مرور روزهای دفاع مقدس با رویکرد مسئولیت اجتماعی تلاش خواهد نمود تا در این دوره با احیاء این سویه‌ی مهم سال‌های دفاع مقدس بار دیگر این وجه بزرگ انسانی شهیدان سلامت و دفاع مقدس را پاس‌دارد. در این مسیر از تمام فعالان دانشگاهی برای برگزاری هرچه ساده‌تر و ژرف‌تر این عرصه دعوت به‌عمل می‌آورد تا با همکاری یکدیگر این هدف را جامه‌ی عمل پوشانیم.

بخش‌های جشنواره: نمایشنامه‌خوانی، داستان کوتاه، مطبوعات و رسانه، بخش نمایشنامه‌خوانی

دبیرخانه‌ی چهارمین جشنواره‌ دانشگاهی دفاع مقدس از دانشگاهیان علاقه‌مند به شرکت در این یادواره طبق شرایط زیر در بخش نمایشنامه‌خوانی دعوت می‌نماید. متقاضیان باید فرم مربوطه را تکمیل و توسط ایمیل ثبت‌نام کنند.

مهلت ثبت‌نام و تکمیل فرم از 25 مردادماه تا 6 شهریورماه 1399 است. هر متقاضی تنها مجاز به ارسال یک اثر برای شرکت در این بخش است. این بخش ویژه‌ی متقاضیان هنرمندان دانشگاهی ‌استان تهران است. متن انتخابی باید از آثار چاپ شده در این حوزه باشد. متقاضیان باید فرم شیوه‌ی اجرایی خود را تکمیل و به دبیرخانه ارسال دارند.
متقاضیان باید سه نسخه از متن انتخابی خود را به دبیرخانه ارسال دارند. پذیرفته‌شدگان این بخش در تاریخ 12 شهریورماه توسط دبیرخانه اعلام خواهند شد.

این بخش از 29 شهریورماه تا 3 مهرماه 1399 در فرهنگ‌سرای نیاوران در سالن‌های خلیج فارس و گوشه برگزار خواهد شد(در صورتی‌که در تاریخ‌ یاد شده امکان اجرای حضوری برنامه‌ها با تماشاگر بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا فراهم نباشد آن‌گاه با حفظ تمامیت پروتکل‌های بهداشتی، رعایت فاصله‌ی فیزیکی و رعایت حداکثری موقعیت قرنطینه؛ این رویداد به صورت همزمان و زنده از بسترهای پخش آن‌لاین به چشمرس عموم خواهد رسید).

بخش داستان کوتاه: دبیرخانه‌ چهارمین جشنواره‌ی دانشگاهی دفاع مقدس با همکاری معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از علاقه‌مندان به حوزه‌ی «داستان کوتاه» طبق شرایط زیر دعوت به شرکت می‌نماید.

متقاضیان باید فرم مربوطه را تکمیل و توسط ایمیل ثبت‌نام کنند. مهلت ثبت‌نام و تکمیل فرم از 25 مردادماه تا 20 شهریورماه 1399 است. هر متقاضی تنها مجاز به ارسال سه اثر برای شرکت در این بخش است. این بخش برای عموم آزاد است. متن ارسالی در این بخش می‌تواند از آثار چاپ شده سال 98 به بعد و یا آثار جدید چاپ نشده در این حوزه باشد. متقاضیان باید سه نسخه از متن تألیفی خود را به دبیرخانه ارسال دارند. در این بخش از دو اثر برتر تقدیر خواهد شد.

بخش مطبوعات و رسانه: دبیرخانه‌ چهارمین جشنواره‌ی دانشگاهی دفاع مقدس با همکاری معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از علاقه‌مندان به حوزه‌ی «مطبوعات و رسانه» طبق شرایط زیر در سه بخش «مصاحبه، مقاله، یادداشت» دعوت به شرکت می کنند. متقاضیان باید فرم مربوطه را تکمیل و توسط ایمیل ثبت‌نام کنند. مهلت ثبت‌نام و تکمیل فرم از 25 مردادماه تا 20 شهریورماه 1399 است.

هر متقاضی تنها مجاز به ارسال سه اثر برای شرکت در این بخش است. این بخش برای عموم آزاد است. متن ارسالی در این بخش می‌تواند از آثار چاپ و منتشر شده سال 98 به بعد در این حوزه باشد. در این بخش از دو اثر برتر تقدیر خواهد شد. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام الکترونیکی(ارسال به: defafestival@gmail.com ) تکمیل فرم الکترونیکی مشخصات فردی(دریافت از طریق سایتwww.theatertehran.ir ) تکمیل فرم الکترونیکی مشخصات اثر و شیوه‌ی اجرایی(دریافت از طریق سایتwww.theatertehran.ir )  تصویر کارت دانشجویی برای دانشجویان

 ارتباط با دبیرخانه‌ جشنواره: آدرس : تهران، شمیرانات، نیاوران، بالاتر از سه‌راه یاسر، نبش کوچه زیبا، مجتمع اداری تجاری آرش، طبقه سوم، واحد 302. کدپستی: 1936744353- تلفن: 26113431-26113531-26113532

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول