اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

دبیر: فوتبالی‌ام اما تبعیض بین رشته‌ها خوب نیست

رئیس فدراسیون کشتی گفت: اگر اجازه برگزاری مسابقات را به ما ندهند، نباید توقع کسب مدال در المپیک هم داشته باشند.

دبیر: فوتبالی‌ام اما تبعیض بین رشته‌ها خوب نیست

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، علیرضا دبیر در حاشیه برگزاری لیگ کشتی اظهار داشت: من روحیه جهادی دارم و پیگیر هستم و از همین جا اعلام می‌کنم اگر در برگزاری مسابقات به ما کمک نشود، کسی در المپیک از ما مدال نخواهد.هیچ بهانه ای هم نیست و حرفم هم کاملا منطقی است. نگویند مجوز اردو می‌دهیم، وقتی کشتی گیر من انتخاب نشده است، چطور اردو برگزار کنیم. ما می خواهیم 20 نفر را دعوت کنیم، اما چطور باید جواب 200 نفر دیگر که انتخاب نشده‌اند را بدهیم. کشتی مانند فوتبال نیست که با دو نفر سه نفر کار کنیم.

* اگر مسابقات‌مان برگزار نشد، از ما مدال المپیک نخواهید

وی ادامه داد: خیلی شفاف می‌گویم اگر نتوانیم مسابقات را با رعایت پروتکل‌ها برگزار کنیم، کسی از ما مدال المپیک نخواهد. هیچ بهانه ای نیست. این را می‌گویم که ثبت شود. البته برای ما هم راحت است. اگر مسابقه برگزار شود، خود تیم‌ها باید هزینه داوران و اسکانشان را بدهند، اما ما تصمیم گرفتیم در یکی دو روز برگزار کنیم و هزینه ها را بدهیم.

* نباید مدیرانی که به بیت المال ضربه می‌زنند را رها کنیم

رئیس فدراسیون کشتی در مورد اینکه اگر 200 میلیارد به شما بدهند، مربی خارجی می‌آورید یا خیر، عنوان کرد: این یک بحث مفصل است. همین الان مدیرانی داریم که کار خود را با ضرر کمتر از 200 میلیارد تحویل ندادند. حالا این موضوع (ویلموتس) بزرگ شده است. در فدراسیون های دیگر هم باید ببینیم. نباید مدیرانی که به بیت المال ضربه می‌زنند را رها کنیم. همه فدراسیون‌ها از جمله کشتی را بررسی کنند که کم از بقیه نیست.

* خودم علاقه به فوتبال دارم اما تبعیض بین رشته‌ها قشنگ نیست

وی در مورد اینکه مسابقه در شرایط فضای باز چگونه است، تاکید کرد: سال گذشته برای اولین بار فینال لیگ یک را در مهرماه در فضای باز برگزار کردیم و باز هم آمادگی این کار را داریم. اما مشکلی که وجود دارد تبعیض است. من خودم علاقه به فوتبال دارم و در یک خانواده فوتبالی بزرگ شدم اما تبعیض قشنگ نیست. اینکه این رشته برگزار شود و بقیه رشته ها روی هوا باشند خوب نیست. اینکه بگویند که مجوز اردو می‌دهیم چه کاری است؟

وی ادامه داد: وقتی مسابقه ای برگزار نشده چطور اردو برگزار کنیم؟ همین طوری تیم‌های ششم و نهم دنیا را به ما تحویل داده‌اند و سال گذشته خدا کمک کرد که توانستیم سوم شویم. امیدوارم دوستانی که می‌خواهند مجوز دهند، حداقل جلوی حرکت رو به جلوی ما را نگیرند. در حال حاضر کشتی گیران ما بدون رعایت پروتکل‌ها تمرین می‌کنند و نه من، نه هیات و نه مدیرکل نمی توانیم ورود کنیم. اگر مجوز بدهند، ما می‌توانیم نظارت کنیم.

* حریفان اصلی ما فعال هستند و ما مانده‌ایم

رئیس فدراسیون کشتی در مورد اینکه وضعیت دیگر کشورها چگونه است، گفت: ما رصد می‌کنیم و ارتباط داریم. شرایط ژاپن را دیدم. ترکیه اردو گذاشته و ارمنستان و آمریکا هم مسابقه برگزار کرده است. حریفان اصلی ما یعنی روسیه، آمریکا و ترکیه کاملا فعال هستند و ما مانده‌ایم. باز هم تاکید می‌کنم دوستان نگویند که مجوز اردو می‌دهیم. وقتی کشتی گیری که انتخاب نشده چطور اردو برگزار کنیم؟ باید بدانیم کدام کشتی گیران خوب هستند تا به اردو دعوت کنیم. نمی‌توانیم مثلا حق 200 را بخوریم و 20 نفر را دعوت کنیم. اینها حق الناس است و لعن و نفرین پشتش است.

وی ادامه داد: دوستان کمک کنند مانند لیگ فوتبال به لیگ کشتی هم مجوز دهند و کنار ما باشند. پروتکل‌ها را با نظارت خود آنها رعایت می‌کنیم و دکتر نمکی، وزیر بهداشت در این قضیه مرجع تقلید است و باز هم هرچه آنها بگویند،  عمل می‌کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول