اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر صهیونیست: اجازه تأسیس دولت فلسطینی را نمی‌دهم

وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی ضمن مخالفت علنی با تأسیس دولت فلسطینی مستقل ذیل هرگونه توافق سازش، مدعی شد که هنوز از طرح اشغال کرانه باختری دست نکشیده‌اند.

وزیر صهیونیست: اجازه تأسیس دولت فلسطینی را نمی‌دهم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه مخالفت‌های مقامات رژیم صهیونیستی با تأسیس دولت فلسطینی مستقل و انتخاب دلخواهانه بندهای طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن»، این بار «یولی ادلستاین» وزیر بهداشت این رژیم گفت اجازه تأسیس دولت فلسطینی را نمی‌دهد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، ادلستاین طی سخنرانی در همایش «پارک صنعتی بارکان» در کرانه باختری، مدعی شد: «یک دولت فلسطینی هرگز در سرزمین ما در یهودا و سامریه (کرانه باختری) تشکیل نخواهد شد... چنین چیزی هرگز رخ نخواهد داد... حسن همسایگی، بله؛ همزیستی، بله؛ کار کردن در کنار هم، بله؛ دولت فلسطینی، خیر!»

وی در ادامه ادعاهای خود، افزود: «ایجاد یک دولت تروریستی، که از آنجا حملاتی علیه اسرائیل انجام شود، بی‌معنی است. به عنوان یک مقام برگزیده، اجازه نمی‌دهم چنین وضعیتی رخ دهد».

این وزیر صهیونیست - که پیشتر ریاست پارلمان این رژیم (کنست) را نیز برعهده داشت - گفت: «ما از الحاق یهودا و سامریه (کرانه باختری) دست نکشیده‌ایم. ما باید قانون اسرائیل را بر تمام شهرک‌ها در یهودا و سامریه (کرانه باختری) اعمال کنیم».

جروزالم‌پست در واکنش به این اظهارات ادلستاین نوشت که او این صحبت‌ها را کمتر از یک هفته بعد از تصمیم کابینه تل‌آویو برای تعلیق طرح اشغال کرانه باختری در ازای توافق عادی‌سازی روابط با امارات عربی متحده به زبان آورده است. 

کابینه تل‌آویو پیشتر وعده داده بود روز یکم جولای تاریخ اجرای طرح اشغال خواهد بود اما به نوشته هاآرتص دلیل عدم اجرای این طرح در آن روز، این بود که طرح مذکور از ابتدا بیشتر به عنوان وسیله‌ای برای انحراف توجهات از پرونده‌های فساد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم طراحی شده بود.

با این حال نتانیاهو روز دوشنبه با ادعای اینکه درباره اجرای طرح اشغال کرانه باختری بلوف نزده، گفت این طرح از معامله قرن خارج نشده و چیزی درباه آن تغییر نکرده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول