اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

شجاعیان: رسانه یکی از ابزارهای حکمرانی در جامعه است

ما اعتقاد داریم رسانه یکی از ابزارهای حکمرانی نظام در جامعه است؛ هنگامی که سیاستی در نظام تعیین می‌شود، رسانه‌ها می توانند با پیگیری‌های حول آن سیاست، یک آراستگی و نظم خاصی را در جامعه ایجاد کنند.

شجاعیان: رسانه یکی از ابزارهای حکمرانی در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمد شجاعیان در مراسم تودیع و معارفه سرپرست این خبرگزاری در کرمانشاه، اظهار داشت: رویکرد جدید خبرگزاری مهر رویکرد مسئله محوری و با نگاه حل مسائل است، قطعا این رویکرد سختی‌های خاص خود را به همراه خواهد داشت، چرا که توجه به موانع به وجود آورنده مسائل ممکن است اسباب ناراحتی برخی مسئولین را ایجاد کند.

وی ادامه داد: پس از حل مسائل و مشکلات در نهایت خواهیم دید که مردم و مسئولین راضی خواهند بود و آرامش خاطری پیدا کرده و دستیابی به این آرامش خاطر نیز یکی از رسالت‌های خبرگزاری مهر است.

شجاعیان اضافه کرد: ما اعتقاد داریم رسانه یکی از ابزارهای حکمرانی نظام در جامعه است؛ هنگامی که سیاستی در نظام تعیین می‌شود، رسانه‌ها می توانند با پیگیری‌های حول آن سیاست، یک آراستگی و نظم خاصی را در جامعه ایجاد کنند.

شجاعیان با اشاره به خصیصه‌های خبرنگاران در جامعه، یادآور شد: خبرنگاران پس از آشنایی با مشکلات و موانع مختلف تبدیل به کارشناسان آن حوزه خواهند شد و می‌توانند به عنوان کارشناسان امر راهکارهای مناسبی از مشکلات و موانع ارائه دهند و این موضوع نیز یکی دیگر از رویکردهای جامعه خبرنگاری است.

مدیرعامل خبرگزاری مهر، یاد آور شد: توقعی که ما از مسئولین و خبرنگاران حوزه‌های مختلف داریم این است که دانش و بینش درک مسائل و مشکلات را کسب کرده و تبدیل به کارشناسان آن حوزه شده و در راستای حل این مسائل و مشکلات به مسئولین امر کمک کنند؛ از طرف دیگر مقدمه این مسائل تدوین «نظام جامعه مسائل» است که در این راستا باید در استان‌ها این موضوع و سر فصل تدوین شود و مدیران استانی در این حوزه فعالیت خود را دنبال کنند.

جهت میکروفن خبرنگاران باید تغییر کند

در ادامه این جلسه، مدیرکل سرویس استان‌های خبرگزاری مهر، اظهار داشت: هدف خبرگزاری مهر تغییر جهت میکروفن از سمت مسئولین به سمت مردم است و با رویکرد جدید هر گونه آمار و ارقامی که توسط مسئولین ارائه شود توسط خبرگزاری مهر و با استفاده از وضعیت جامعه راستی آزمایی خواهد شد.

کریمی افزود: اگر مسئولین آماری در راستای تقلیل بیکاری و معیشت می‌دهند، توسط خبرگزاری مهر این موضوع را از بطن جامعه راستی آزمایی خواهد کرد؛ لذا نمود این مسائل در جامعه باید مشهود باشد.

وی افزود: این خبرگزاری نیازمند استقلال و استقرار است و رسالت اصلی خبرگزاری مهر پیگیری مشکلات و مسائل مربوط به استان در درجه اول اهمیت قرار دارد و ما در راستای حل مشکلات شهر با تمام خبرگزاری‌ها و رسانه‌های استان هم افزایی خواهیم داشت.

مدیرکل سرویس استان‌های خبرگزاری مهر اضافه کرد: خبرگزاری مهر با تمام کسانی که دلداده انقلاب هستند، دست یاری خواهد داد و پیمان مشترک خواهد بست و اگر مشکلی وجود داشته باشد با هم افزایی با دیگران در راستای حل آن گام برخواهیم داشت.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول