اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پایان مردادماه، آخرین مهلت بهره‌مندی از مالیات مقطوع برای صاحبان مشاغل

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با اشاره به اینکه مردادماه امسال مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل است، گفت: صاحبان مشاغلی که شرایط بهره‌مندی از مالیات مقطوع را دارند، باید تا پایان مردادماه براساس فرم مربوطه مراتب را به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کنند.

پایان مردادماه، آخرین مهلت بهره‌مندی از مالیات مقطوع برای صاحبان مشاغل

میرحیدر رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به تعیین مالیات مقطوع بابت عملکرد سال 1398 برخی از صاحبان مشاغل، اظهار کرد: طبق تفاهم سازمان امور مالیاتی و اصناف کشور و طبق دستورالعمل تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم، صاحبان مشاغلی که مشمول این دستورالعمل می‌باشند، در صورت تکمیل و ارسال فرم مربوطه حداکثر تا پایان مرداد ماه سال 1399، از نگهداری اسناد و مدارک موضوع این قانون و تسلیم اظهارنامه مالیاتی معاف هستند.


وی با بیان اینکه این گروه از صاحبان مشاغل می‌بایست بر مبنای مالیات قطعی عملکرد سال 1397 و طبق افزایش نرخ‌های اعلام شده در دستورالعمل مذکور نسبت به قطعی کردن مالیات خود اقدام کنند، افزود: صاحبان مشاغلی که تمایل به استفاده از شرایط دستورالعمل مذکور را دارند، باید از طریق پایگاه اینترنتی http://tax.gov.ir مراتب را طبق فرم مربوطه به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان همچنین درباره نرخ‌های تعیین مالیات مقطوع، اظهارداشت: مالیات صاحبان مشاغل بر مبنای مالیات قطعی عملکرد سال 1397 شامل صاحبان مشاغل با میزان مالیات قطعی تا 25 میلیون ریال، بدون افزایش نسبت به عملکرد سال 1397، صاحبان مشاغل با میزان مالیات قطعی از 25 میلیون و یک ریال تا  50 میلیون ریال، با (۴ درصد) افزایش نسبت به عملکرد سال 1397، صاحبان مشاغل با میزان مالیات قطعی از 50 میلیون و یک ریال تا 100 میلیون ریال، با (۸ درصد) افزایش نسبت به عملکرد سال 1397
و صاحبان مشاغل مالیاتی با میزان مالیات قطعی بیشتر از 1100 میلیون ریال با (۱۲درصد) افزایش نسبت به عملکرد سال  1397 به صورت مقطوع تعیین می‌شود.

وی تاکیدکرد: در خصوص صاحبان مشاغلی که امکان پرداخت مالیات مقطوع موضوع این دستورالعمل را به صورت یک جا تا پایان مرداد ماه سال 1399 نداشته باشند، مالیات مقطوع فوق حداکثر تا پنج ماه به صورت مساوی تقسیط می‌شود.

رضوی ادامه داد: عدم پرداخت به موقع مالیات و یا در صورت تقسیط، عدم پرداخت اقساط در سررسیدهای مقرر مشمول جریمه موضوع ماده (190) قانون مالیات‌های مستقیم خواهد بود.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با بیان اینکه اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل که مطابق قانون باید تا 31 خرداد ماه هر سال نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود اقدام می‌کردند، افزود: امسال با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا و تاثیری که این معضل بر کسب و کار و مشاغل کشور داشته است، براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، تا 31 مردادماه فرصت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال و مالیات خود را نیز به صورت الکترونیکی پرداخت کنند.
گفتنی است فعالان اقتصادی در صورت عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی، علاوه بر محرومیت از تسهیلات و معافیت مالیاتی، مشمول جرائم قانونی غیرقابل بخشش خواهند شد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول