اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اجرای 2 طرح دانشگاهی برای شناسایی عسل تقلبی در گلپایگان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلپایگان از اجرای دو طرح برون دانشگاهی برای شناسایی تقلب در عسل که در واقع روش‌های آزمایشگاهی آن است توسط این دانشگاه خبر داد.

اجرای 2 طرح دانشگاهی برای شناسایی عسل تقلبی در گلپایگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، حمید رضا خدایی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی گلپایگان در سال ۱۳۷۹ زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان تشکیل و در سال ۱۳۸۷ واحدی مستقل شد و با کمک و همراهی مسئولان استانی دانشگاه و گلپایگان و خیرین والامقام گلپایگانی در سال ۹۶ با تغییر مأموریت دانشگاه، در رشته پرستاری دانشجو پذیرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلپایگان با بیان اینکه دو هفته از ترم جدید گذشته بود که با شیوع بیماری کرونا کلاس‌ها تعطیل شد تصریح کرد: دانشگاه آموزش بر خط را سرلوحه خود قرار داد و ابتدا در سه شبانه روز، مدرسان را آموزش داد و سپس دانشجویان را از طریق فضای مجازی یا برون خط اطلاع رسانی کرد و با استفاده از نرم افزارهای آموزشی، ترم آموزشی ادامه یافت.

خدایی با بیان اینکه آموزش برخط با ۶۰ درصد درس‌ها شروع شد و در نهایت به همه درس‌ها رسید، ادامه داد: کلاس‌های این واحد دانشگاهی از سوم فروردین شروع شد و پس از دو هفته تعطیلات نوروز برای جبران تعطیلی هفته‌های گذشته استفاده شد و این کار برای جلوگیری از تخریب روحیه دانشجویان نیز بود.

وی بیان داشت: دانشجویان نسبت به برگزاری حضوری امتحانات با وجود مجازی بودن کلاس‌ها اعتراض داشتند که در نتیجه با تصمیم دانشگاه آزاد اسلامی کشور امتحانات نیز مجازی برگزار شد و با چند روز به تعویق انداختن زمان شروع امتحانات به صورت مجازی برگزار شد و بیش از ۹۰ درصد دانشجویان در گلپایگان و بیش از ۹۶ درصد دانشجویان در استان اصفهان به صورت مجازی امتحان دادند و به این نکته توجه شود که در امتحانات حضوری نیز غیبت وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان خاطرنشان کرد: شرایط کرونایی با وجود همه مشکلات آن به فال نیک باید گرفت، آمادگی برگزاری کلاس‌ها به صورت غیر حضوری وجود دارد که در این صورت شرایط برای مخاطبان جدید به صورت مجازی فراهم است و کسانی که قصد ادامه تحصیل دارند و فرصت حضور در دانشگاه را ندارند، می‌توانند از این فرصت بهره ببرند.

خدایی با بیان اینکه دانشگاه آزاد استفاده از مواد ضد عفونی و اجباری کردن ماسک را یک ماه پیش از تصمیم دولت در سطح دانشگاه اعمال کرد، افزود: دو نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گلپایگان در سامانه ۴۰۳۰ از ابتدای شیوع طرح تا کنون فعال و به سوالات مردمی پاسخ گو هستند..

وی در بخش دیگری از سخنان گفت: وزارت بهداشت ظرفیت پر بودن ۷۰ درصدی بیمارستان شهرستان گلپایگان، جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفری شهرستان و ساختمان مجزا و هیئت علمی را به عنوان شرایط ورود این واحد دانشگاهی به رشته‌های علوم پزشکی عنوان کرد، تمام این شرایط با همراهی مسئولان و خیران  شهرستان گلپایگان فراهم شد به طوری که اکنون یک بیمارستان کوچک آموزشی در این دانشگاه وجود دارد و نخستین دانشجویان رشته پرستاری بهمن ماه سال۱۴۰۰ فارغ التحصیل می‌شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلپایگان از پیگیری‌های انجام شده برای ایجاد رشته‌های کارشناس بهداشت محیط، تغذیه و تکنولوژی اتاق عمل درصورت تثبیت رشته پرستاری در این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: جذب رشته کارشناسی ارشد حسابداری و کارشناسی ارشد پرستاری در دستور کار است.

خدایی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در حال منطبق کردن خود با شرایط کرونایی است که احتمال دارد رویکرد جدید مالی را به دلیل مجازی بودن دروس در پیش بگیرد، تصریح کرد: شهریه‌های دانشگاه آزاد اسلامی گلپایگان نسبت به واحدهای دیگر دانشگاهی پایین‌تر و گاهی نصف است اما در رشته‌های پزشکی چنین اجازه‌ای نداریم و این واحد دانشگاهی وام‌های دانشجویی  می‌دهد و شهریه‌های دانشجویی نیز تقسیط می‌شوند و هیچ دانشجویی به دلیل پرداخت نکردن شهریه از امتحانات محروم نخواهد شد.

وی با بیان اینکه سالانه برای رشته پرستاری ۳۰ نفر پذیرش داریم، از گلپایگان هر سال چهار یا پنج نفر در این رشته پذیرش می‌شوند و این به معنای تربیت ۲۰ پرستار گلپایگانی از ابتدا تاکنون است، اذعان کرد: شرایط کرونایی مانع از برگزاری دروس عملی این دانشگاه نشد، دروس عملی به صورت کوتاه مدت، فشرده در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها انجام می‌شود و دانشجویان پرستاری  نیز درس‌های تخصصی و کارآموزی خود را در گلپایگان و اصفهان انجام می‌دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلپایگان خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر با کمک خیرین و مسئولین شهرستان فیبر نوری، دوربین‌های مدار بسته، ساماندهی جاده روبروی دانشگاه، کتابخانه دانشکده پرستاری، تجهیزات سالن بالینی انجام شده است، این دانشگاه در زمینه تجهیز اتاق عمل و راه‌اندازی رشته تکنیسین و امکاناتی برای پویایی و ماندگاری رشته پرستاری و تجهیز نمازخانه دانشگاه به کمک خیران نیاز دارد.

خدایی با بیان اینکه تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گلپایگان سال ۹۰ حدود ۶۰۰ دانشجو داشتیم که اکنون این آمار به یک چهارم رسیده است، کاهش دانشجو به دلیل کاهش جمعیت جوان و کاهش اشتغال در رشته‌های مرتبط دانشگاهی است.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی گلپایگان ۲۸ رشته تحصیلی دارد که ۹ رشته کارشناسی ارشد و رشته پرستاری با جذب از طریق آزمون سراسری و ۱۸ رشته بدون آزمون در شش گروه مکانیک، عمران، کامپیوتر، برق، حسابداری و کشاورزی است که ثبت نام در این رشته‌های بدون آزمون از پنج  مرداد ماه آغاز و تا دوم شهریورماه ادامه دارد، از ابتدای تاسیس این واحد دانشگاهی تا سه هزار و ۴۳۰ نفر کنون فارغ التحصیل شدند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلپایگان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی گلپایگان طرح پذیرش دانشجوی دانشگاه در جوار صنعت را اجرایی کرده است تا دانشجو سه روز در واحدهای صنعتی به کارآموزی بپر‌دازد و صنعت هزینه تحصیل دانشجو در دانشگاه را تقبل می‌کند و در واقع دانشگاه در حال سفارشی شدن برای صنعت است.                               

خدایی نامناسب بودن جغرافیای دانشگاه را دلیل شکل نگرفتن مدرسه سما در این شهرستان عنوان کرد و افزود: آموزش و پرورش با این دانشگاه همکاری کرد و  سال گذشته ۱۰ مدرس از این دانشگاه در مدارس فنی شهرستان به تدریس مشغول شدند.

وی از چاپ ۵ مقاله اساتید این دانشگاه در پایگاه آی اس آی خبر داد و گفت: یک مقاله دیگر با عنوان شیوه‌های دفع پسماند بیمارستانی در زمان کرونا به زودی در همین پایگاه معتبر منتشر می‌‌شود.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلپایگان از اجرای دو طرح  برون دانشگاهی برای شناسایی تقلب در عسل که در واقع روش‌های آزمایشگاهی آن است توسط این دانشگاه خبر داد و گفت: طراحی و ساخت دستگاه پلاستا فوم برای یک واحد صنعتی در حال انجام است و تجهیز یک مدرسه غیرانتفاعی در اصفهان به آموزش مجازی پایان یافته است و چنین طرحی در یکی از مدارس شهرستان گلپایگان نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام/63071/ر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول