اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ادعای بلومبرگ: ترکیه در دریای سیاه گاز کشف کرده است

رسانه‌‌ای غربی گزارش داد که ترکیه در دریای سیاه میدان نفتی گاز طبیعی کشف کرده و جمعه آن را رسماً اعلام خواهد کرد.

ادعای بلومبرگ: ترکیه در دریای سیاه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بلومبرگ» به نقل از منابع ترکیه‌ای امروز چهارشنبه گزارش داد که دولت ترکیه توانسته در دریای سیاه منابع گاز طبیعی کشف کند.

به گفته این منابع مسئول، حفاری‌های ترکیه برای کشف منابع انرژی فسیلی در دریای سیاه نتیجه داد و این کشور یک میدان گازی کشف کرده است. با این حال هنوز میزان و عمق گاز اکتشاف شده مشخص نیست.

خبرگزاری آناتولی ترکیه امروز از قول «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور این کشور نیز گفت که «ترکیه از جمعه آینده وارد مرحله جدیدی خواهد شد». رئیس جمهور ترکیه گفته که روز جمعه این هفته خبر خوبی برای مردم این کشور خواهد داد.

رسانه‌ها و منابع خبری آگاه «خبر خوب» اردوغان را اکتشاف میدان گازی در دریای سیاه عنوان کرده‌اند.

اعلام این خبر باعث شد که ارزش لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا دو درصد تقویت شود و شاخص بورس استانبول نیز به همین مقدار رشد کند و ارزش سهام شرکت‌های پتروشیمی ترکیه بیشتر شود.

«فاتح دونمز»، وزیر انرژی ترکیه در این ارتباط گفته است که عملیات اکتشاف و حفاری در منطقه «تونا ۱» واقع در سواحل غربی ترکیه در دریای سیاه ادامه خواهد داشت.

خبر اکتشاف گاز طبیعی در سواحل ترکیه در حالی منتشر می‌شود که اقدامات این کشور از جمله ارسال کشتی حفاری در شرق مدیترانه و تلاش برای یافتن گاز و نفت باعث نگرانی همسایگان جنوبی و غربی ترکیه شد و تنش با این کشورها را در پی داشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول