اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

قرارداد 500 میلیارد تومانی هپکو در گرو ضمانت

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه 230 میلیارد تومان نقداً در حساب سازمان راهداری کشور برای پرداخت به هپکو و عقد قرارداد است گفت: به علت بدهی‌های هپکو شرایط استفاده از این مبلغ نیست و در صورتی که بانک رفاه ضمانت برای هپکو صادر کند این شرکت می‌تواند قرارداد 500 میلیاردی خود را منعقد کند.

قرارداد 500 میلیارد تومانی هپکو در گرو ضمانت

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سید علی آقازاده عصر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با اشاره به واگذاری شرکت هپکو به سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: در ابتدا که گفته شد هپکو به تأمین اجتماعی واگذار شده شاید خیلی‌ها برایشان قابل هضم نبود، اما امروز بعد از دو بار صحبت حضوری با مدیرعامل تأمین اجتماعی و چند بار تلفنی که با وی صحبت کردم به این نتیجه رسیدم که هپکو می‌تواند تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی به‌روزهای اوج خود برگردد و در این زمینه امید دارم.

وی افزود: امروز ۲۰ میلیارد تومان به حساب هپکو واریز شد و حقوق دو ماه کارکنان این شرکت در حال پرداخت است و امیدواریم بتوانیم حقوق مرداد را هم پرداخت کنیم و رقم نسبتاً قابل توجهی هم برای هزینه‌های جاری هپکو کنار گذاشته شده است بخشی به خاطر پرداخت سنوات کارکنانی است که در حال بازنشسته شدن هستند.

استاندار استان مرکزی بیان کرد: نکته دیگر این است که ۲۳۰ میلیارد تومان نقداً در حساب سازمان راهداری کشور برای پرداخت به هپکو و عقد قرارداد است؛ البته هپکو مشکل دارد و نمی‌تواند ضمانت بگیرد و این به دلیل بدهی‌هایی است که دارد.

آقازاده اضافه کرد: البته صحبت‌هایی با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی شده و قرار شد تا بانک رفاه که وابسته به سازمان تعاون و کار و رفاه اجتماعی است ضمانت را برای هپکو صادر کند و اگر این ضمانت صادر شود هپکو وارد قرارداد حدود ۵۰۰ میلیارد تومانی می‌شود که حدود ۲۳۰ میلیارد تومان آن در حال حاضر نقد است.

وی ادامه داد: شاید در ۷ سال گذشته این اولین بار است که هپکو وارد تولید یکی از پیچیده‌ترین دستگاه‌های خود یعنی گریدر می‌شود و این امر می‌تواند برای مدیریت جدید هپکو فرصت استثنایی باشد.

 استاندار استان مرکزی تصریح کرد: البته نمی‌توان گفت همه مشکلات هپکو با این خبر حل می‌شود اما همه تلاشمان را می‌کنیم تا با پیگیری‌های مستمر این اتفاق بیافتد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول