اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

کشمکش اعضای شورای شهر شیراز بر سر تصدی کمیسیون ماده ۷۷

بحث بر سر تصدی کمیسیون ماده ۷۷ شورای شهر شیراز در سال چهارم، داغ‌ترین چالش ۱۴۵مین جلسه علنی شورای‌ شهر‌ شیراز بود که عصر دیروز پس از یک هفته تعطیلی، برگزار شد.

کشمکش اعضای شورای شهر شیراز بر سر تصدی  کمیسیون ماده ۷۷

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس از شیراز، دو هفته پیش بود که انتخابات هیئت رئیسه سال چهارم شورای پنجم برگزار و اعضای هیئت رئیسه ابقا شدند.

 به دنبال آن و طی جلسات میان اعضای شورا، اعضای کمیسیون‌ها و روسای آنها نیز انتخاب شدند تا جایی که صبح دیروز طی جلسه هم‌اندیشی به صورت غیر‌علنی در غیاب چند تن از اعضا، با وجود روال سه سال گذشته مبنی بر رای‌گیری جهت انتخاب روسا، به جهت کاندیداتوری پنج نفر جهت تصدی ریاست ماده ۷۷، میان اعضا، قرعه کشی انجام و تنها عضو اصولگرای شورا به قید قرعه انتخاب شد.

اما برخی از اعضا به دلیل نارضایتی از این انتخاب، قاعده بازی را به هم زدند و جلسه را ترک کردند.

ماجرا ادامه یافت تا عصر دیروز و در پایان جلسه علنی شورا، پیشنهاد برگزاری یک جلسه هم‌اندیشی دیگر جهت رای‌گیری برای ریاست این کمیسیون که مربوط به اختلاف عوارض شهرداری می‌شود، توسط رئیس شورا مطرح و برخی از اعضا با آن مخالفت کردند.

اما پس از کش‌ و قوس‌های بسیار، با وجود اعلام نارضایتی عضو منتخب و اعلام ترک جلسه در صورت عدم احترام به تصمیم جلسه صبح شورا، قرار بر این شد که صبح شنبه جلسه دیگری تشکیل و درباره این کمیسیون تعیین تکلیف شود.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از سوی منابع آگاه، طی سه سال گذشته تعیین اعضای کمیسیون‌ها با توافق اعضا انجام و رای‌گیری می‌شد اما امسال اصرار برخی از اعضا برای حضور در مناطق خاص، این سوال را به ذهن متبادر می‌کند که چه اتفاقی قرار است در آن مناطق بیفتد و چه زد و بندهایی میان برخی وجود دارد که می‌خواهند به هر طریقی در کمیسیون و مناطق خاصی حضور داشته باشند؟!

دستمزد روسای کمیسیون‌ها چقدر است که برخی اعضای شورا برای تصاحب آن این گونه تلاش می‌کنند؟! آیا با توجه به ادعای شورای پنجم مبنی بر شفافیت و عدالت، وقت شفاف‌سازی دستمزد اعضای شورا نرسیده است؟

آیا روا است که یک شورا در سال چهارم، اختلافات سال اول را داشته باشد و اعضا هنوز بر سر تقسیم مناطق کلنجار بروند؟

 جز اینکه برخی خودخواهی‌ها و خودمحوری‌ها، سبب بر هم زدن نظم شورا شده است و چه اتفاقاتی میان برخی از اعضا رخ داده که می‌خواهند در سال آخر نهایت استفاده را ببرند! در حالی که اگر هدف خدمت باشد فرقی نمی‌کند چه کسی در چه کمیسیونی به مردم خدمت کند!

به گزارش فارس، در ابتدای این جلسه شورای شهر شیراز، چند دستور کار مورد بررسی قرار گرفت.

ایراد فرمانداری به مصوبه تعیین تکلیف حقوق غارسین و مالکین کوهسار مهدی(عج) (پروژه شهید قاسم سلیمانی) به عنوان اولین دستور کار توسط اعضا بررسی و پس از اصلاحاتی به تصویب رسید.

دومین دستور کار شورا، نرخ ورودی و حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ‌های عمومی سطح شهر بود که به تفکیک مسقف، طبقاتی و روباز تعیین شد.

همچنین ایراد فرمانداری به مصوبه‌ دستورالعمل تشویقی نوسازی بافت فرسوده، به منظور بررسی کارشناسی به کمیسیون شهرسازی ارجاع شد.

ایراد فرمانداری به مصوبه‌ای مبنی بر طرح امکان‌سنجی و برنامه‌ریزی فیزیکی شهربازی بزرگ شیراز با وسعت ۳۰ هکتار در اراضی ۲۰۲ هکتاری انجیره نیز در این جلسه در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد مدارک مورد نیاز جهت تکمیل و رفع ابهام به فرمانداری ارسال شود.

همچنین با موافقت اعضای شورا، دستورالعمل اجرایی بند ۱۷ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، مشتمل بر یک مقدمه و پنج ماده تصویب و آیین‌نامه حمایت از افراد دارای معلولیت شهر نیز با تاکید بر وظایف شهرداری در صحن علنی بررسی و به کمیسیون برنامه و بودجه ارسال شد.

اختلاف بر سر تعیین روزی به مناسبت روز پاکبان نیز در نهایت به کمیسیون تخصصی جهت بررسی بیشتر بازگردانده شد‌.

اصلاح ماده ۱۷ آیین‌نامه اعزام کارکنان و هیات‌های اعزامی شهرداری به خارج از کشور با موافقت اعضا همراه شد و مقرر شد میزان و نحوه هزینه‌های ارزی ماموریت‌های خارج از کشور شهرداری شیراز اعم از ماموریت‌ها و هزینه‌های اقامت، غذا و... بر اساس جدولی باشد که به تایید کمیته رسیده و مورد موافقت شهردار شیراز قرار گیرد.

در این جلسه، لایحه تجلیل از ورزشکاران محمدعلی و محمدرضا گرایی، مدال‌آوران مسابقات کشتی جهان نیز به تصویب اعضا رسید. با تصویب این لایحه به شهرداری اجازه داده می‌شود به هر کدام از این قهرمانان مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال از ماده‌های ۱۶ و ۱۷ بودجه شهرداری پرداخت شود.

همچنین در پایان این جلسه، نوذر امامی با اخذ اکثریت آرا به عنوان نماینده بهره‌برداران در هیات اجرایی انتخاب شد.

بنابراین گزارش، انتخاب عضو و ناظر شورا در کمیسیون‌های شهرداری و خارج از شهرداری، پس از بحث و بررسی اعضا به هفته آینده موکول شده است.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول