اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آیا انتقال پایگاه آمریکایی «العدید» از قطر به امارات از شروط عادی‌سازی ابوظبی با تل‌آویو است؟

یک کارشناس نظامی آمریکا خبر داد که ابوظبی مدت‌هاست که در تلاش است واشنگتن را برای انتقال پایگاه «العدید» به امارات متقاعد کند.

آیا انتقال پایگاه آمریکایی «العدید» از قطر به امارات از شروط عادی‌سازی ابوظبی با تل‌آویو است؟

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لورانس ویکرسون» کارشناس نظامی آمریکایی در مصاحبه‌ای با روزنامه آلمانی «تاگس سایتونگ» از تلاش‌های ابوظبی برای انتقال پایگاه آمریکایی «العدید» از قطر به امارات خبر داد.

طبق گزارش پایگاه خبری «عربی۲۱»، لورانس ویکرسون در این مصاحبه با اشاره به درخواست‌ ابوظبی از واشنگتن برای انتقال پایگاه العدید به این کشور، گفت که تل‌‌آویو از درخواست امارات درباره انتقال پایگاه یادشده به این کشور حمایت می‌کند.

ویکرسون در ادامه گفت: «نمی‌دانم آیا عادی‌سازی روابط امارات با اسرائیل مقابل این خواسته صورت گرفته است یا خیر؛ اما گمان می‌کنم که [عادی‌سازی] باعث خواهد شد که بن زاید (ولی‌عهد ابوظبی) این را علنی کند که فرصتش برای تحقق هدفش افزایش می‌یابد».

این کارشناس آمریکایی همچنین خبر داد که برخی شخصیت‌ها از «جان هانا» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا گرفته تا «ریچارد چینی» معاون «جورج دبلیو بوش»، و همچنین «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» در ارتباط با این مسئله نقشی محوری ایفا می‌کنند تا برای این ایده در مراکز تصمیم‌ساز آمریکایی بازاریابی کنند.

لورانس در ادامه گفت، چنانچه انتقال پایگاه به امارات صورت بگیرد، «روابط قطر با آمریکا قطع خواهد شد». او همچنین در اظهاراتش اشاره کرد که محاصره قطر از سوی کشورهای همسایه، این کشور را به سمت ترکیه و ایران سوق داده است.

حدود یک هفته پیش، آمریکا با تشکر و قدردانی از قطر در زمینه «مبارزه با تروریسم» گفته بود که دوحه یکی از «نزدیک‌ترین هم‌پیمانان نظامی» این کشور است بویژه به خاطر میزبانی از پایگاه هوایی العدید.

العدید، بزرگترین پایگاه هوایی در خاورمیانه و قادر به میزبانی از بیش از ۱۰ هزار نظامی آمریکاست، اما گفته می‌شود که این پایگاه هوایی برابر حملات موشک‌های کروز و پهپاد آسیب پذیر است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول