اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

خرید ۳۳۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان مرکزی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: تاکنون ۳۳۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده در حالی که خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ هزار تن افزایش داشته است.

خرید ۳۳۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک غلامرضا ملکی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اداره کل غله استان در اوج خرید گندم است و امسال با افزایش خرید گندم مواجه هستیم اظهار کرد: خرید تضمینی گندم به عنوان یکی از اساسی‌ترین فعالیت‌های اقتصادی دولت در حوزه اقتصاد و کالای اساسی هر ساله به عنوان یک تکلیف مدون و جاریه انجام می‌شود و استان مرکزی از این قاعده مستثنا نیست.

وی افزود: این استان در سال گذشته در رتبه نهم خرید تضمینی گندم داشته و افزایش رتبه قابل توجهی داشتیم و امیدواریم امسال هم این رتبه ارتقا پیدا کند و در میزان خرید با افزایش مواجه باشیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی بیان کرد: تاکنون ۳۳۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است در حالی که خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ هزار تن افزایش داشته است.

ملکی ادامه داد: تا پایان فصل خرید به‌صورت روزانه و مستمر خرید گندم صورت می‌گیرد و امیدواریم پیش‌بینی خرید ۳۵۰ هزار تن گندم محقق شود.

وی اضافه کرد: ۶۷۰ میلیارد تومان از طلب ۸۲۰ میلیارد تومانی کشاورزان پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی بیان کرد: در کشور ۸ درصد افزایش خرید گندم نسبت به سال گذشته داشتیم و در استان بالای ۲۰ درصد نسبت به سال ۹۸ افزایش خرید را شاهد هستیم که این مدیون تلاش‌هایی است که مجموعه استان در سال جاری انجام دادند.

به گفته وی در استان حدود ۲۲ تا ۲۳ هزار کشاورز گندم‌کار به اداره غله گندم تحویل می‌دهند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی با اشاره به اینکه ۳۵ مرکز خرید گندم پیش‌بینی شده بود افزود: در حال حاضر ۳۲ مرکز کار خرید گندم را انجام می‌دهند.

ملکی با اشاره به ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در استان بیان کرد: در سال‌های گذشته ظرفیت ذخیره‌سازی ۲۰۰ هزار تن بوده که این رقم در حال حاضر به ۸۰۰ هزار تن رسیده است.

وی بهسازی ۵۰۰ واحد خبازی در سطح استان و آموزش ۱۵۰۰ نفر روز از متصدیان واحدهای خبازی را از دیگر اقدامات اداره کله غله از سال ۹۲ تاکنون برشمرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی همچنین از کاهش میزان سن زدگی گندم از حدود ۳.۵ درصد به حدود ۱ درصد خبر داد.

ملکی میزان خرید دانه‌های کلزا در استان مرکزی را یک‌هزار و ۲۰۰ تن با قیمت ۴ هزار و ۶۶۰ تومان عنوان کرد.

وی همچنین گفت: به‌منظور ارتقای کیفیت گندم و نان از استان‌هایی که گندم بهتری داشتند حدود ۵۰ هزار تن گندم خریداری شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول