اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

گفت‌وگوی وزرای خارجه مصر و ایتالیا درباره آینده «خلیفه حفتر»

وزرای خارجه مصر و ایتالیا تلفنی با همدیگر گفت‌وگو و تحولات لیبی و آینده «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای شرق لیبی را بررسی کردند.

گفت‌وگوی وزرای خارجه مصر و ایتالیا درباره آینده «خلیفه حفتر»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احمد حافظ» سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر گفت که «سامح شکری» وزیر خارجه مصر با «لوئیجی دی‌مایو» همتای ایتالیایی خود تلفنی درباره تحولات لیبی و آینده ژنرال خلیفه حفتر گفت‌وگو کرد.

حافظ در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «دو طرف در این تماس تلفنی درباره دیدارهای آتی دوجانبه به منظور بررسی راهکارهای برقراری ثبات در منطقه از طریق ارائه راهکارهای سیاسی برای بحران‌های مختلف منطقه رایزنی کردند».

طبق گزارش وبگاه «الخلیج الجدید»، شکری و دی‌مایو همچنین روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای دارای اهتمام مشترک و اوضاع فلسطین را مورد بررسی قرار دادند.

مصر از پیآمدهای بهبود روابط بین دولت وفاق ملی در غرب لیبی به ریاست «فائز السراج» با ایتالیا احساس نگرانی می‌کند.

پیشتر «صلاح‌الدین النمروش» قائم مقام وزارت دفاع لیبی با وزیر دفاع ایتالیا چشم‌انداز همکاری نظامی و ازسرگیری فعالیت شرکت‌های ایتالیایی در لیبی را مورد بررسی قرار دادند.

به رغم اینکه دولت وفاق ملی لیبی در سال ۲۰۱۵ بر اساس توافق و زیر نظر سازمان ملل تشکیل شده، نیروهای ژنرال خلیفه حفتر که مورد حمایت پارلمان دولت طبرق است، این دولت را به رسمیت نمی‌شناسند و از ۱۵ فروردین ۱۳۹۸، عملیاتی را با هدف اشغال شهر طرابلس آغاز کردند که با حمایت‌های ترکیه از دولت وفاق، این حملات به شکست انجامید.

درگیری در لیبی از زمان موافقت دولت ترکیه با اعزام نیرو به لیبی جهت حمایت از دولت وفاق ملی، به درگیری منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تبدیل شده و هر یک از طرفین داخلی متخاصم، حامی خارجی برای خود پیدا کرده است؛ مصر، عربستان سعودی، امارات، قبرس جنوبی، یونان، فرانسه و روسیه و سودان از حفتر و در مقابل، ترکیه، قطر، ایتالیا و تاحدودی مغرب و آلمان از دولت وفاق ملی حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول