اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

۵۰ میلیون نفر در کشور سهامدار سهام عدالت هستند/ بررسی طرح الحاق جاماندگان در مجلس

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد و دارایی گفت: ارزش فعلی سهام عدالت هزار هزار میلیارد تومان است و ۵۰ میلیون نفر در کشور سهامدار آن هستند که از این تعداد ۱۹ میلیون نفر روش مستقیم را برای خرید و فروش سهام خود انتخاب کردند.

۵۰ میلیون نفر در کشور سهامدار سهام عدالت هستند/ بررسی طرح الحاق جاماندگان در مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند حسین فهیمی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ۴۶۰ هزار نفر سهامدار خراسان‌جنوبی که روش غیرمستقیم را برای آزادسازی سهام عدالت انتخاب کرده‌اند تنها ۴۰ هزار نفر در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: برای ثبت نام در سامانه سجام نیازی به حضور مردم در دفاتر پیشخوان و بانک‌ها نیست وسهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت سهام عدالت و صفحه ویژه‌ خراسان‌جنوبی، به صورت رایگان در سجام ثبت نام و احراز هویت کنند.

خراسان‌جنوبی پایلوت طرح آزادسازی سهام عدالت به روش غیرمستقیم

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد و دارایی عنوان داشت: خراسان‌جنوبی پایلوت طرح آزادسازی سهام عدالت به روش غیرمستقیم بوده و اولین شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت در این استان راه اندازی شد.

فهیمی با بیان اینکه به‌زودی اولین مجمع الکترونیکی عمومی این شرکت با هدف انتخاب هیأت‌مدیره، برگزار می‌شود، ادامه داد: هیأت مدیره می‌تواند با انتخاب طرح‌های سودآور اقتصادی، هم ارزش این سهام را افزایش دهد و هم در توسعه و اشتغال استان و کشور نقش بسزایی ایفا کند.

وی افزود: افراد واجد شرایط برای عضویت در مدیریت شرکت استانی سهام عدالت برای ثبت نام به سامانه فرابورس مراجعه کنند که داشتن حداقل مدرک کارشناسی با اولویت رشته‌های مرتبط، داشتن ۵ تا ۷ سال سابقه فعالیت در مدیریت بازار سرمایه، قبولی در مصاحبه و تأیید صلاحیت عمومی از جمله شرایط افرادی است که می‌توانند برای هیات مدیره نامزد شوند.

۵۰ میلیون نفر سهامدار سهام عدالت هستند

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد و دارایی از سهام عدالت به عنوان بزرگ‌ترین طرح اقتصادی تاریخ معاصر کشور یاد کرد و گفت: ارزش فعلی این سهام هزار هزار میلیارد تومان است و ۵۰ میلیون نفر در کشور سهامدار آن هستند که از این تعداد ۱۹ میلیون نفر روش مستقیم را برای خرید و فروش سهام خود انتخاب کردند.

فهیمی همچنین از بررسی طرح الحاق جاماندگان سهام عدالت به این طرح در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

انتهای پیام/3403/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول