اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ۵۶ بقعه متبرکه استان مرکزی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در راستای مقابله با گسترش کرونا، در ۵۶ بقعه متبرکه این استان برگزار می‌شود.

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ۵۶ بقعه متبرکه استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سوگواره بصیرت عاشورایی با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در راستای مقابله با گسترش کرونا، در ۵۶ بقعه متبرکه و در قالب 3 هزار و ۹۴ برنامه‌ فرهنگی در نقاط مختلف استان مرکزی برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: تمامی برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی از قبیل احلی من‌العسل، شیرخوارگان حسینی، رهروان زینبی، و اقامه نماز ظهر و عصر روز عاشورا و تاسوعا در فضای باز و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار داشت: توجه ویژه به ظرفیت فضای مجازی و استفاده هر چه بیشتر و بهتر از آن ، رویکرد این نهاد در اجرای آیین‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) در سال جاری است و بسیاری از برنامه‌های فرهنگی در ایام عزاداری محرم و صفر از این طریق در جامعه منعکس می‌شود. 

  واحدی اضافه کرد: پویش‌های مختلف مردمی از قبیل  هر خانه یک حسینیه و هر منزل یک بیرق حسینی نیز در استان راه‌اندازی شده و اداره کل اوقاف و امور خیریه نیز از این پویش‌ها حمایت می‌کند. 

وی گفت: طرح شمیم حسینی سال گذشته برای اولین بار در استان مرکزی اجرا شد و بر اساس آن از موقوفات تعزیه داری و روضه‌خوانی در جهت نذورات و اطعام عزاداران استفاده‌های بهینه شد. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزود: امسال اما به دلیل شیوع ویروس کرونا نذورات موقوفات با نیات روضه‌خوانی و تعزیه داری به صورت بسته‌های خشک غذایی بین نیازمندان اجرا می‌شود و در این راستا ۲ هزار و ۵۰۰ بسته غذایی به ارزش ۱۰ میلیارد ریال بین نیازمندان توزیع می‌شود. 

واحدی اضافه کرد: برنامه تلوزیونی با نوای کاروان هر شب  ساعت ۲۱ الی ۲۲ در شبکه استانی آفتاب به صورت زنده از آستان مقدس بقاع متبرکه سطح استان پخش می‌شود. 

وی ادامه داد: هیات‌های عزاداری سراسر استان مرکزی که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا مکان لازم برای اجرای برنامه‌های عزاداری ندارند، می توانند از فضای باز نزدیکترین بقعه متبرکه به محله خود استفاده کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول