اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کاهش ۵۰ درصدی تصادف‌های فوتی درون‌شهری در سمنان

رئیس پلیس راهور استان سمنان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان تصادف‌های فوتی درون‌شهری در استان سمنان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافت.

کاهش  ۵۰ درصدی تصادف‌های فوتی درون‌شهری در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سرهنگ موسی بزرگی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای ترافیک استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان اظهار کرد: در جاده‌های درون‌شهری استان سمنان در سال‌های گذشته ۵۹ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شد که تاکنون برای رفع مشکل ۳۴ نقطه حادثه‌خیز اقدام شد.

رئیس پلیس راهور استان سمنان ادامه داد: رفع مشکل نقطه حادثه‌خیز در مناطق درون‌شهری این استان در ۲۴ نقطه در حال انجام است.

بزرگی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان تصادف‌های فوتی درون‌شهری در استان سمنان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافت.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت، میزان سوانح رانندگی در جاده‌های درون‌شهری استان سمنان به نسبت سال قبل ۴۹ درصد کاهش یافته است.

رئیس پلیس راهور استان سمنان عنوان کرد: در سال گذشته چهار تن به دلیل سوانح رانندگی در مناطق درون‌شهری مرکز استان جان باختند که در سال جاری بر اساس آمار، فوتی در این بخش گزارش نشد.

بزرگی تصریح کرد: در شهر شاهرود میزان سوانح رانندگی درون‌شهری در سال جاری به نسبت سال ۹۸، ۶۰ درصد کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: مردم استان سمنان از ناایمن بودن پیاده‌راه‌ها و گذرگاه‌های عابران پیاده در برخی مناطق درون‌شهری استان گلایه دارند که مسؤولان امر برای رفع مشکلات زیرساختی اقدام‌های لازم را انجام دهند.

همچنین در این جلسه مطرح شد که دوربین پایش تصویر در چهار نقطه دیگر از شهر سمنان راه‌اندازی می‌شود و اجرای طرح‌های ترافیکی از سوی پلیس راهور با اتمام تکمیل مرکز کنترل ترافیک در شهر سمنان به‌زودی در گام اجرایی قرار می‌گیرد.

ساماندهی توقفگاه‌های خودرو و موتورسیکلت در مناطق شهری استان سمنان به‌طور جدی در دستور کار قرار گیرد و توقفگاه‌های مکانیزه بر اساس گزارش شهرداری‌ها در تعدادی از نقاط شهری استان راه‌اندازی خواهد شد.

نظارت‌ها و کنترل ترافیک در تقاطع شهرهای استان سمنان به‌صورت هوشمند با جدیت دنبال می‌شود و بسیاری از سوانح رانندگی درون‌شهری در استان در نقاط حادثه‌خیز روی می‌دهد که لازم است شهرداری‌ها با تأمین اعتبار برای رفع این چالش اقدام‌های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول