اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نشست عشایر سوریه در حلب؛ از خیزش مردمی علیه آمریکا حمایت شد

سومین دور نشست قبایل، عشایر و فرهیختگان ملی سوریه در حالی در حلب برگزار شد که افراد حاضر در این نشست، از خیزش مردمی علیه تروریست‌های آمریکایی اعلام حمایت کردند.

نشست عشایر سوریه در حلب؛ از خیزش مردمی علیه آمریکا حمایت شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سومین دور نشست قبایل، عشایر و فرهیختگان ملی سوریه ظهر امروز پنجشنبه برگزار شد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز گزارش داد، این نشست، در حمایت از «خیزش عشایر و برای کمک به فرزندان خود در منطقه الجزیره [واقع در شرق] سوریه» برگزار شد.

 

در این نشست تأکید شد که عشایر، قبایل و فرهیختگان سوریه از این خیزش مردمی علیه اشغالگران آمریکا، ترکیه و مزدوران این دو کشور حمایت می‌کنند.

افراد حاضر در این نشست همچنین تأکید کردند که مخالف توافق نفتی شبه‌نظامیان کُرد با اربابان آمریکایی آنان هستند.

 

اخیرا «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی دهم مرداد ماه جاری فاش کرد که «مظلوم عبدی» فرمانده کُرد، به بهانه «نوسازی میدان‌های نفتی در شمال شرق سوریه»، با یک شرکت نفتی آمریکا، توافق کرده است.

عبدی فرمانده شبه‌نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه است. این عناصر کُرد تحت حمایت آمریکا قرار دارند و در حال غارت نفت سوریه هستند.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز از این توافق استقبال کرده و گفته، توافق مذکور بیشتر از چیزی که انتظار می‌رفته، زمان برده است.

 

دولت سوریه ضمن محکوم کردن این توافق، بارها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و عناصر تروریست آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند، و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز بارها اذعان کرده است که برای نفت در سوریه حضور دارند. گزارشهای بسیاری نیز از غارت نفت سوریه توسط آمریکا وجود دارد.

در اعتراض به این غارت، عشایر و ساکنان شرق سوریه دست به کار شدند و با برگزاری تظاهراتهای روزانه، اخراج اشغالگران را خواستار شده‌اند.

 

 اخیرا نیز پایگاه نظامی و غیر قانونی آمریکا در میدان گازی «کونیکو» واقع در استان دیرالزور (شرق سوریه) هدف حملات مراکتی قرار گرفت که بسیاری از کارشناسان آن را سرآغاز انتفاضه مردمی علیه عناصر آمریکایی می‌دانند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول