اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

کاهش دما تا 10 درجه در سواحل خزر و غرب/تشدید بارش‌ها در‌ سیستان و بلوچستان از اول شهریور

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز شنبه یکم شهریور در در سواحل خزر، شمال غرب کشور و استان‌های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و غربی، دما ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می یابد.

کاهش دما تا 10 درجه در سواحل خزر و غرب/تشدید بارش‌ها در‌ سیستان و بلوچستان از اول شهریور

امیرحسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: در دو روز آینده بارش پراکنده در ارتفاعات البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز شنبه یکم شهریور با نفوذ جریانات خنک شمالی در سواحل خزر، شمال غرب کشور و استان‌های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و غربی، کاهش نسبی دما را داریم و این شرایط روز یکشنبه دوم شهریور در شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز شنبه یکم شهریور نسبت به جمعه ۳۱ مرداد، در مناطقی که ذکر شد، دما ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می یابد و خنکی هوا تا پایان هفته آینده ماندگار است، بیشترین کاهش دما در غرب کشور، سواحل خزر و استان اردبیل خواهد بود.

نقشینه ادامه داد: از شنبه تا دوشنبه سوم شهریور در استان‌های ساحلی شمالی بارش باران و وزش باد و در استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، همچنین ارتفاعات البرز مرکزی رگبار و رعد و برق و وزش باد موقت پیش بینی می شود و در این مدت دریای خزر مواج است.

وی گفت: در ۵ روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان‌های کرمان، هرمزگان، جنوب فارس و جنوب سیستان و بلوچستان، افزایش ابر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روزهای شنبه تا دوشنبه بارش‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان تشدید می‌شود و در این مدت دریای عمان مواج خواهد بود.

نقشینه افزود: امروز و فردا مرکز و شرق خلیج فارس مواج است و روز جمعه تنگه هرمز مواج خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۸ و ۲۷ درجه خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: آسمان تهران امروز قسمتی ابری است،‌ جهت باد جنوب شرقی و سرعت باد 14 کیلومتر بر ساعت است، دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 11 درصد است.

نقشینه گفت: فردا اهواز با بیشینه دمای ۴۵ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۰ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول