اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

سامانه پخش زنده هیئات کشور با عنوان تکیه راه‌اندازی شد

سامانه پخش زنده هیئات سراسر کشور با عنوان «تکیه» راه اندازی و ثبت نام آن شروع شد.

سامانه پخش زنده هیئات کشور با عنوان تکیه راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس علی معصومی مدیرمحصول سامانه تکیه با اعلام راه‌اندازی سامانه پخش زنده هیئات کشور عنوان کرد: برای سامانه تکیه یک چشم‌انداز یک ساله تعریف شده تا علاوه بر سامانه پخش زنده هیئات سراسر کشور امکانات بیشتری به آن اضافه شود.

وی در تشریح امکانات فعلی سامانه تکیه تصریح کرد: در سامانه تکیه یکی از امکاناتی که جزو مزایای اصلی این محصول محسوب می شود، استفاده هم زمان از امکانات این سامانه در محیط وب سایت و اپلیکیشن آن است؛ معمولا در محصولات مشابه، مخاطب با مراجعه به وبسایت محصول، با توضیحات مختصری از محصول رو به رو می شود و برای استفاده کامل آن محصول باید اپلیکیشن را دانلود کند.

معصومی در ادامه به حوزه‌های عملکرد سامانه تکیه اشاره و اظهار کرد: این سامانه در سه حوزه مداحی، سخنرانی و قرائت قرآن فعالیت می‌کند که برای هر کدام از این حوزه‌ها امکانات مخصوصی تعبیه شده است.

مدیر محصول سامانه تکیه گفت: یکی از امکانات مهمی که در این سامانه تعریف شده، آرشیو بسیارقوی آن است؛ در حوزه مداحی تمامی آثاری که از مداحان اهل بیت (ع) ضبط شده است به صورت صوتی و تصویری در این سامانه به مرور در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: هدف‌گذاری نهایی ما این است که مخاطبان بتوانند میراث شصت ساله مداحی ضبط شده را در این سامانه دریافت نمایند. همچنین جستجوی دقیق، از دیگر امکانات این سامانه است که مخاطبان می توانند از طریق مشخصات مختلف مانند نام مداح، مناسبت ، موضوع شعر ، متن شعر ، سبک و دیگر مشخصات به قطعه مورد نظر خود دست پیدا کنند.

وی در ادامه به تشریح ویژگی اصلی این سامانه پرداخت و عنوان کرد: ویژگی اصلی این سامانه، سرویس پخش زنده هیئات است که تا کنون بسیاری از هیئات سراسر کشور با همکاری اداره کل تشکل های اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی در این سامانه ثبت نام کرده و مشغول فعالیت هستند. مدیرمحصول سامانه تکیه تصریح کرد: هیئات مذهبی که مایل به استفاده از سرویس پخش زنده این سامانه باشند می توانند با مراجعه به سایت تکیه ثبت نام کنند و پس از دریافت اطلاعات مورد نیاز و راستی آزمایی از امکانات این سامانه بهره مند شوند. از دیگر مزیت های این سامانه استفاده از اینترنت رایگان برای گیرنده و فرستنده است.

وی در تشریح سرویس پخش زنده سامانه تکیه یاد آور شد: علاوه بر بره مندی مخاطبان و هیئات از اینترنت رایگان، پخش همزمان مراسم هیئات در هشت بستر پخش زنده در سراسر کشور است.

مدیر محصول سامانه تکیه ادامه داد: مسئولان هیئات مذهبی و مخاطبان هم اکنون می توانند به صورت همزمان مراسم هیئات را در بسترهای آپارات، روبیکا، سروش پلاس، سایت خود هیات، اینستاگرام، سامانه تکیه و دیگر بسترهای پخش زنده در سراسر کشور پخش و دریافت کنند.

وی افزود: اگر یک هیات بخواهد به صورت عادی در تمامی این بسترها پخش زنده داشته باشد باید به تعداد آن ها از نیروی انسانی و امکانات پخش زنده و اینترنت کافی برخوردار باشند که سامانه تکیه این قابلیت را دارد که فقط با یکبار فیلم برداری از هیات، همزمان در تمام این بسترها تصویر مورد نظر را منتشر کند.

معصومی یاد آور شد: مخاطبان و مسئولان هیئات مذهبی همچنین می توانند پس از پخش مراسم تا ۲۴ ساعت به آرشیو برنامه پخش شده دسترسی داشته باشند.

به گزارش فارس طبق هماهنگی های صورت گرفته بین سازمان تبلیغات اسلامی با وزارت ارتباطات، برای توسعه خدمات رسانی به هیئات مذهبی و عزادران سید الشهداء (ع)، پس از راه اندازی سرویس پخش زنده تکیه، به هیئات دارای مجوز فعالیت یک دستگاه مودم و خط ایرانسل که دارای ۱۰۰ گیگ اینترنت یک ماهه تقدیم خواهد شد.

بنا به این گزارش، حجم اینترنت دستگاه های مودم که در اختیار هیئات مذهبی قرار می گیرد، متناسب با فعالیت آن هیئت قابل شارژ خواهد بود. تا کنون ۷۰۰ هیئت مذهبی در مراکز استان ها با ورود به سامانه بیرق مشخصات هیئت خود را ثبت کرده اند؛ این هیئات تا پایان ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ (پنج شنبه) می توانند با مراجعه به دفاتر برگزیده ایرانسل که آدرس و مشخصات آن در تارنمای سامانه تکیه قید شده است، دستگاه مودم خود را دریافت نمایند.

همچنین نظر به مشکلات توزیع در سراسر کشور، با توجه به تهمیدات اندیشیده شده در سازمان تبلیغات اسلامی با دیگر دستگاه ها مابقی مودم‌ها نیز تا روز یکشنبه تحویل هیئات داده خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول