اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

انتشار 250 اثر با محوریت فرهنگ و سیره رضوی

مدیر عامل بنیاد پژوهش های ‌اسلامی ‌آستان ‌قدس ‌رضوی گفت: تاکنون 250 اثر با محوریت فرهنگ و سیره رضوی منتشر کرده ایم و این آمادگی را داریم در خصوص ترجمه این آثار با جامعه‌المصطفی همکاری داشته باشیم.

انتشار  250 اثر با محوریت فرهنگ و سیره رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، مدیر عامل بنیاد پژوهش های ‌اسلامی ‌آستان ‌قدس ‌رضوی امروز در نشست مشترک رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با رییس جامعه‌المصطفی ‌العالمیه کشور و رئیس جامعه‌المصطفی شعبه مشهد که به میزبانی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهارکرد: تاکنون 250 اثر با محوریت فرهنگ و سیره رضوی منتشر کرده‌ایم و این آمادگی را داریم در خصوص ترجمه این آثار با جامعه‌المصطفی همکاری داشته باشیم.

حجت‌الاسلام سید محمود مرویان حسینی گفت: تاکنون کشورهای مختلفی همچون پاکستان، آذربایجان و هندوستان از بنیاد پژوهش‌ها این تقاضا را دارند تا در بررسی اسناد و جریان سادات به آنها کمک کنیم؛ از این‌رو این آمادگی را داریم تا در این زمینه با جامعه ‌المصطفی ‌العالمیه همکاری داشته باشیم و بتوانیم به مخاطبان خود در این کشورها خدمت‌رسانی کنیم.

وی با اشاره به ارائه پایان‌نامه‌ها و رساله‌های علمی توسط دانشجویان جامعه ‌المصطفی ‌العالمیه، افزود: در بنیاد پژوهش‌های‌ اسلامی این امکان وجود دارد که پایان‌نامه‌ها و رساله‌های ممتاز این دانشجویان به‌ویژه در شعبه مشهد پذیرش و منتشر شود.

وی ادامه داد: همچنین بنیاد پژوهش‌های ‌اسلامی ‌آستان ‌قدس ‌رضوی این آمادگی را دارد تا در حوزه ترجمه با مترجمان بومی جامعه‌ المصطفی همکاری کند و از آنان بهره گیرد؛ از سویی دیگر ترجمه آثار بنیاد پژوهش های‌ اسلامی به زبان‌های گوناگون نیز می‌تواند محصول دیگر این همگرایی و هم‌افزایی باشد.

مدیر عامل بنیاد پژوهش های ‌اسلامی ‌آستان ‌قدس ‌رضوی افزود: در برگزاری نشست‌های علمی  و همایش‌ها نیز آماده همکاری مشترک با جامعه‌ المصطفی هستیم و آمادگی داریم تا در تدوین متون و منابع اسلامی به زبان‌های مقصد در کشورهای گوناگون و نیز توزیع آن‌ها توسط جامعه ‌المصطفی همکاری مطلوبی را بین این دو مرکز داشته باشیم.

وی با تاکید بر همکاری‌های علمی از طریق تبادل استاد و دانشجو بین این دو نهاد خاطرنشان کرد: در واقع پذیرش استاد، مشاوران، رابطان و همکاران علمی طرفین و بهره‌مندی هر دو نهاد از فرصت‌های مطالعاتی یکدیگر می‌تواند بخش دیگری از همکاری های مشترک باشد.

آستان قدس رضوی دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری است

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین علی عباسی رئیس جامعه جامعه ‌المصطفی ‌العالمیه کشور، نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه آستان قدس رضوی دارای ظرفیت‌های منحصر به‌ فرد و بی‌نظیری است، گفت: حوزه علمیه مشهد یکی از مهم‌ترین حوزه‌های علمیه جهان اسلام محسوب می‌شود که ظرفیت‌های ممتازی را در کنار این آستان مقدس ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه جامعه ‌المصطفی با فکر بلند امام خمینی(ره) تأسیس‌ شده است، گفت: این نهاد به برکت انقلاب اسلامی ظرفیتی بی‌نظیر و یک شبکه فرهنگی، آموزشی و تبلیغی جهانی را فراهم کرده که می‌تواند در اختیار اهداف و آرمان‌های آستان قدس رضوی نیز قرار گیرد و در این راستا نقش‌آفرینی کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباسی ادامه داد: از این‌رو لازم است تفاهم‌نامه جامعه‌ المصطفی و آستان قدس رضوی و همچنین همکاری با مراکز علمی و فرهنگی آستان همچون، بنیاد پژوهش‌های اسلامی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و کتابخانه و مرکز اسناد آستان قدس رضوی تقویت شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های جامعه‌ المصطفی، تربیت نیروهای شایسته‌ای است که به بیش از 30 زبان زنده دنیا تسلط دارند و می‌توانند در برگرداندن آثار و ترجمه آن‌ها، نقش مهمی ایفا کنند.

وی در ادامه به مدرسه‌های مجازی، مرکز اسناد و رشته‌های مختلف علمی و همچنین، ظرفیت‌های فراوان جامعه ‌المصطفی اشاره و تأکید کرد: ظرفیت‌های فروان این بنیاد می‌تواند در ذیل تفاهم ‌نامه‌ها، اقدامات مشترکی را در آستان قدس رضوی و جامعه‌ المصطفی رقم بزند و ظرفیت‌های بسیار عمیقی را برای طرفین ایجاد کند.

 انتهای پیام/۷۰۰۴۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول