اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رسانه‌های عراقی: آمریکا نیروهای خود را طی 3 سال آینده از عراق خارج می‌کند

رسانه‌های عراقی از قول رئیس جمهور آمریکا نوشتند که ترامپ تأکید کرده است که نیروهای این کشور از عراق «به سرعت» خارج شود.

رسانه‌های عراقی: آمریکا نیروهای خود را طی 3 سال آینده از عراق خارج می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که نیروهای این کشور در بازه زمانی سه‌ ساله خاک عراق را ترک خواهند کرد.

شبکه سومریه عراق و خبرگزاری رسمی این کشور (واع) گزارش دادند که دونالد ترامپ در دیدار با مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق گفته است: «شمار زیادی از نیروهای خود را از عراق خارج کرده‌ایم و تنها تعداد خیلی کمی از سربازان ما در این کشور باقی مانده است».

رئیس جمهور آمریکا در این دیدار همچنین گفته است که خروج نیروهای این کشور از عراق «سریع» خواهد بود و در بازه زمانی سه سال صورت خواهد گرفت.

خبرگزاری واع عراق همچنین از قول «احمد الصحاف»، سخنگوی وزارت خارجه عراق نوشت که این کشور و آمریکا در خصوص تشکیل تیمی برای بررسی مکانیزم و جدول زمان‌بندی استقرار نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در عراق به توافق رسیده‌اند.

دور دوم گفت‌وگوهای راهبردی؛ سه روز بعد از انتخابات آمریکا

صحّاف در این باره گفت که دور دوم گفت‌وگوهای راهبردی بین بغداد و واشنگتن در خصوص نحوه اجرای مصوببه پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای اجنبی از خاک این کشور نیز اظهار داشت که ششم نوامبر سال میلادی جاری ( ۱۶ آبان) آغاز خواهد شد.

او گفت: «عراق به شراکت با ایالات متحده آمریکا به چشم راهبردی نگاه می‌کند و در راستای تقویت زمینه‌های  مشترک بین دو کشور گام خواهد برداشت».

سخنگوی وزارت خارجه عراق اظهار داشت که منافع مشترک فراگیر بین بغداد و واشنگتن نیازمند فراهم کردن محیط امن است و نیازمند این است که در این راستا تلاش‌های زیادی صورت گرفته و با قاطعیت تلاش‌های مشترک در مسیر مقابله با تروریسم پیگیر شود. او گفت که عراق همچنان به سیاست حُسن هم‌جواری و قوانین بین‌الملل پایبند است.

نخست‌وزیر عراق در رأس هیأتی بلند پایه چهارشنبه این هفته به آمریکا رفت و قرار بود امروز پنجشنبه با دونالد ترامپ دیدار و گفت‌وگو کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول