اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

از ایستگاه صلواتی قالی‌شویی در سیل پلدختر تا اسنپ سلامتی در رزمایش مومنانه/ روایتی شنیدنی از یک قول مردانه

مسؤول گروه جهادی دست‌های مهربانی می‌گوید: بچه‌های این قرارگاه با سختی زندگی می‌کنند اما لذت می‌برند و با عشق و اعتقاد درونی و با مدد از روح شهیدان و خلوص نیت، به دور از شهرت پای کار هستند؛ از همان سیل پل‌دختر همه بچه‌ها یک دل قول دادند که تا آخر در کنار مردم بمانند.

از ایستگاه صلواتی قالی‌شویی در سیل پلدختر تا اسنپ سلامتی در رزمایش مومنانه/ روایتی شنیدنی از یک قول مردانه

 هیئت همدلی | خبرگزاری فارس مازندران؛ زینب پورمرادی: تفاوت ما با کشورهای دیگر در همدلی بین مردم است و در روزهای سخت بیشتر هم می‌شود، همان گروه جهادی که در بحران‌های سیل و زلزله به یاری هموطنانشان می‌رسیدند دوباره در میدان حضور دارند تا از همشهریان در مقابل ویروس کرونا محافظت کنند.

 مرکز آموزش شهید خیریان نوشهر با شروع ویروس کرونا تعطیل نشد فقط در جبهه دیگر با خلوص نیت و جدیت به یاری همشهریان شتافت و دوشادوش مدافعان سلامت جانفشانی کرد و تا به امروز با حضور جوانان پر شور شهرستان چالوس از قشرهای مختلف در حال خدمت رسانی به همشهریان هستند.

 ۶ ماه از سال است که مردم کشورمان با شیوع ویروس کرونا در حالت عادی زندگی نمی‌کنند و جو روانی ویروس خیلی‌ها را نگران کرده، فرمانده مرکز شهید خیریان نوشهر با توجه به ابلاغ تعطیلی دوره‌های آموزشی به دلیل خطر ویروس کرونا، پوتین‌ها را در نیاورد و با کمک نیروهای پرتلاش، گروه جهادی دست‌های مهربانی را بر پا کرد.

*وقتی صدای مظلومی به گوش می‌رسد وظیفه داریم به کمک‌شان برویم

مجتبی نوری‌فر مسؤول گروه جهادی دست‌های مهربانی نوشهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس می‌گوید: سال‌های متمادی کارهای متفاوتی با دوستان‌مان در حد وسع و بضاعت خودمان از جمله کمک به خانواده‌های نیازمند اعم از تکمیل یا تعمیر خانه‌ها، پیگیری هزینه درمان بیماران و غیره انجام داده‌ایم، با مرور زمان و پس از وقوع سیل پل‌دختر این گروه تشکیل شد.

وی می‌افزاید: با دیدن تصاویر ویرانی خانه‌های مردم در پلدختر وظیفه خود می‌دانستیم که به یاری‌شان بشتابیم، دغدغه این را داشتیم که با نگاه عملیاتی به میدان بیاییم و با تیم ۱۲ نفره و چهار خودرو پر از وسایل مورد نیاز سیل‌زدگان به سمت پل‌دختر به راه افتادیم و در یک مکان ایستگاه صلواتی قالی‌شویی بر پا کرده و با توجه به اوضاع وخیم، بعضا برای شست‌وشوی یک فرش سه ساعت زمان احتیاج بود و حدود ۱۰۰ فرش شسته شد، از پل‌دختر همه بچه‌ها یک دل قول دادند که تا آخر در کنار مردم بمانند.
 
* طی ۷ روز ۷۰ بسیجی برای کار جهادی به ما پیوستند

نوری فر با بیان اینکه گروه دست‌های مهربانی به‌طور فعالیت خود را برای کمک به همشهریان و قشر آسیب دیده از شیوع کرونا آغاز کرد، اظهار می‌کند: از زمان شیوع ویروس کرونا و همچنین واهمه مردم، بعد از تعداد جلساتی که با مسؤولان داشتیم تصمیم گرفته شد ابتدا به عنوان گروه عملیاتی توزیع محلول و ماسک فعالیت کنیم اما با گذشت زمان و کمبود تجهیزات، با مشورت گروه در اولین اقدام با قرار دادن خودرو مرکز آموزش به همراه راننده و تانکر در اختیار شهرداری چالوس قرار گرفت.

 با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی شهرداری، برای ضدعفونی تمامی خیابان‌های فرعی، اصلی، محلات و کوچه‌ها اقدام و همچنین به پیشنهاد فرمانده سپاه مکانی برای تهیه پک‌های بهداشتی پیش‌بینی شد، با ذکر یا علی و با پیوستن ۷۰ بسیجی به یاری شهروندان شتافتیم.

*راه‌اندازی اسنپ سلامت کرونایی

نوری فر بیان می‌کند: اوایل فروردین و طی تماس از شبکه بهداشت مبنی بر ضدعفونی بیمارستان‌های شهرستان، بچه‌ها همچون دلاوران آتش‌نشان بر دل آتش برای ضدعفونی مراکز درمانی به خط شدند و با امکانات پادگان آموزشی اعم از خودرو، تانکر و غیره همچنین با همت بسیجیان همه روزه سه ساعت به مدت ۶۵ روز تمام مکان‌های بیمارستان را ضدعفونی می‌کردند.

 در همین شرایط با راه‌اندازی اسنپ سلامت تلفنی برای ضدعفونی منازل مبتلایان به کرونا و کوچه و محله‌هایی که گندزدایی نشده بود اقدام می‌شد.

نوری‌فر عنوان می‌کرد: در این ایام تاکنون علاوه بر بسته‌های بهداشتی، ۱۰ مرحله بسته معیشتی، قربانی ۱۰ رأس گوسفند در عید قربان، هزار و ۸۰ پرس غذای گرم در عید غدیر با شناسایی ۳۰ سر گروه در شهرستان چالوس، به صورت محرمانه و حفظ شان با هزینه بالغ بر ۶۵۰ میلیون تومان بین خانواده‌های نیازمند و کم‌بضاعت توزیع شد و همچنین تولید اولین دستگاه مه‌پاش در استان و نصب در بیمارستان طالقانی به همت بچه‌های قرارگاه انجام شد.

*دفاع از خاک وطن تا دفاع از سلامت مردم

نوری‌فر از خاطرات گذشته می‌گوید: بچه‌ها یک روز برای هموطنان در لب مرز خدمت و دفاع می‌کردند امثال حسین بواس و رضا قربانی در راه وطن و حرم شهید شدند و امروز همان بچه‌ها برای دفاع و سلامتی و آرامش مردم جهت شکست کرونا جان‌فشانی خواهند کرد.

وی خاطر نشان می‌کند: بچه‌های این قرارگاه با این کار و سختی زندگی می‌کنند و لذت می‌برند و با عشق و اعتقاد درونی و با مدد از روح شهیدان و خلوص نیت، به دور از شهرت پای کار هستند.

*نهضت ادامه دارد
 
فرمانده قرارگاه دست‌های مهربانی از کمک‌رسانی برای جراحی و درمان بیماران خاص می‌گفت: این قرارگاه تا به امروز دست از کار برنداشته و علاوه بر کمک‌های معیشتی، کمک بلاعوض به بیماران صعب‌العلاج، تامین جهیزیه، کمک به محرومان برای ساخت و تعمیر منزل، تامین وسایل منزل و همچنین اجاره منزل با کمک خیران برای پدر و مادر پیری که به مدت ۴۵ روز در خیابان زندگی می‌کردند، از دیگر اقدامات این قرارگاه است.

 

*توزیع ۶ هزار و ۵۰۰ ماسک در دهه اول محرم

مسؤول گروه جهادی دست‌های مهربانی چالوس از توزیع ماسک رایگان در محرم می‌گوید: با توجه به اینکه در ایام محرم قرار داریم با کمک خیران در دهه اول محرم ۶ هزار و ۵۰۰ ماسک به صورت رایگان در سطح شهرستان توزیع خواهد شد و همچنین در دهه دوم توزیع بسته معیشتی و ماسک را خواهیم داشت.

*دست خدا را در این کار دیده شد

مسؤول گروه جهادی دست‌های مهربانی با یک بیت از اشعار رباعی ابوسعید ابوالخیر به گفت‌و‌گویش پایان داد؛ 

یک صبح به اخلاص بیا بر در ما
گر کار تو بر نیامد آنگه گله کن

 

 

به گزار‌ش فارس، گروه جهادی دست‌های مهربانی از تاریخ ۲۰ اسفندماه فعالیت خود را با تحقیق و نیازسنجی در سطح شهرستان و بررسی کمبودها و اقدامات مورد نیاز برای مقابله با کرونا را آغاز کرد و همچنین بعد از گذشت پنج ماه و تلاش در زمینه و موقعیت‌های مختلف و استقبال مردم شهرستان به عنوان گروه جهادی مرکزی، اسم گروه به قرارگاه جهادی دست‌های مهربانی ارتقا پیدا کرد.

 

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول