اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

دستگیری همه منتشرکنندگان سوالات کنکور/قطع اینترنت برخی حوزه ها به درخواست سازمان سنجش

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از دستگیری منتشر کنندگان سوالات کنکور و جعلی بودن انتشار کلید آن خبر داد و گفت: اینترنت امروز در برخی حوزه های برگزاری کنکور با همکاری وزارت ارتباطات قطع شد.

دستگیری همه منتشرکنندگان سوالات کنکور/قطع اینترنت برخی حوزه ها به درخواست سازمان سنجش

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور و منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز جمعه ۳۱ مرداد ماه از مصلی امام خمینی تهران که محل برگزاری کنکور سراسری بود، بازدید کردند. 

* زمان تقلب داوطلبان کنکور

در این بازدید ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره انتشار سوالات کنکور در فضای مجازی گفت: هیچ سوالی قبل از کنکور در فضای مجازی منتشر نشد اما بعضی داوطلبان به صورت موردی موبایل به جلسه کنکور بردند و بعد از پایان دروس عمومی برخی از این سوالات منتشر شد.

وی افزود: تخلف برخی از داوطلبان، همراه داشتن موبایل و عکس گرفتن از آن در جلسه به دلیل غفلت مراقبان هنگام توزیع سوالات آزمون اختصاصی بود و اگر هدف این داوطلبان تقلب بوده باید در جلسه کنکور تقلب می‌کردند نه اینکه سوالات را منتشر کنند. 

* دستگیری همه منتشرکنندگان سوالات کنکور 

خدایی همچنین در ادامه گفت: همه منتشرکنندگان سوالات کنکور دستگیر شدند که یک نفر از این افراد  هم بزودی دستگیر خواهد شد. 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: بعد از اینکه مشخص شد کدام یک از داوطلبان این اقدامات را انجام دادند مشخص شد که هدف تقلب نداشتند و فقط به دنبال القای شبهه در آزمون بودند؛ این موارد را در آزمون‌های سال گذشته هم داشتیم اما امسال جنس تخلفات متفاوت بود همچنین به داوطلبان اطمینان خاطر می‌دهم کنکور با امنیت خاطر برگزار شد و با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

وی با رد انتشار کلید سوالات تاکید کرد: این موارد منتشر شده در فضای مجازی از کلید سوالات، جعلی و کلاهبرداری است و کلید سوالات دوشنبه سوم شهریور در اختیار داوطلبان قرار می گیرد که می‌توانند با کلیدهای جعلی مقایسه کنند.

* قطع شدن اینترنت برخی حوزه‌های برگزاری کنکور با همکاری وزارت ارتباطات

به گفته وی، اینترنت امروز در برخی حوزه ها با همکاری وزارت ارتباطات قطع شد.

خدایی همچنین اظهار داشت: بر اساس هماهنگی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تمام داوطلبانی که این سه روز در کنکور شرکت کردند، پیامک نظرسنجی ارسال شده است که سه سوال درباره رعایت الزامات بهداشتی، رعایت فاصله استاندارد میان صندلی ها و رعایت الزامات بهداشتی توسط عوامل اجرایی در این پیامک گنجانده شد.

به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، از ۴۷۶ هزار داوطلبی که این پیامک را دریافت کردند، ۸۰ هزار نفر پاسخ دادند و میزان رضایتمندی داوطلبان از سوال نخست ۹۲.۳ دهم درصد بود؛ همچنین میزان رضایتمندی داوطلبان از فاصله صندلی ها ۹۰ درصد و رعایت فاصله اجتماعی عوامل اجرایی هم رضایت ۹۴.۴ دهم درصدی داوطلبان را به دنبال داشت.

خدایی با انتقاد از عدم رعایت توصیه های بهداشتی توسط برخی از خانواده ها اظهار داشت: داخل حوزه‌های کنکور فاصله گذاری اجتماعی ۱.۸ متر بود، اما با وجود ارسال پیامک برای داوطلبان در بعضی حوزه‌ها خانواده‌ها به توصیه ‌های بهداشتی توجه نکردند. انتظار داشتیم داوطلبانی که سن پایین‌تری دارند نسبت به پروتکل‌ها بی توجه باشند، اما آنها بهتر از خانوادها این موارد را رعایت کرده بودند.

* برگزاری کنکور سراسری در این شرایط نمونه‌ای از کار جهادی و همدلی میان دستگاه‌های مختلف بود

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز امروز در حاشیه بازدید از حوزه مصلای تهران در جمع خبرنگاران گفت: کنکور سراسری سال ۹۹ با توجه به شیوع بیماری در شرایط ویژه‌ای برگزار شد و خوشبختانه کنکور با شرایط بسیار مناسبی از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری کافی بین صندلی‌ها و استفاده از ماسک برگزار شده است.

وی افزود: امیدواریم آزمون روز جمعه که با بیشترین تعداد داوطلب در گروه علوم تجربی برگزار شده است، به خوبی طی شود. برگزاری کنکور سراسری در این شرایط نمونه‌ای از کار جهادی و همدلی میان دستگاه‌های مختلف بوده است.

وی افزود: هدف اصلی همه دست‌اندرکارانی که در امر برگزاری کنکور به ما کمک کرده‌اند، این بوده است که آرامش خاطر خانواده‌ها و داوطلبان حفظ شود و یکی از برنامه‌های سالیانه کشور که آزمون ورود به دانشگاه‌هاست در شرایط مناسبی برگزار شود.

* نتایج نهایی کنکور سراسری اواخر مهرماه ۹۹ اعلام خواهد شد

وزیر علوم گفت: نتایج نهایی کنکور سراسری اواخر مهرماه ۹۹ اعلام خواهد شد و دانشگاه‌ها ثبت نام خود را به صورت ویژه انجام خواهند داد و امسال بنا به شرایط، ثبت نام به صورت مجازی خواهد بود. تلاش دانشگاه‌ها بر این است که در نیم سال بعدی شرایطی را فراهم کنند که پذیرفته شدگان جدید دانشگاه‌ها چند هفته‌ای را در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنند و با شرایط دانشگاه‌ها آشنا شوند و ارتباط نزدیک تری با محل تحصیل داشته باشند.

غلامی تصریح کرد: تلاش ما بر این است که نودانشجویان اول آبان ماه به دانشگاه‌ها وارد شوند و توصیه کردیم از دانشجویان در نیم سال اول ثبت نام کنند و دانشجویان تعداد واحد درسی کمتری نسبت به سال قبل انتخاب کنند تا بتوانند برنامه خودشان را مدیریت کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: شرایط بیماری در کشور بهبود پیدا کند تا بتوانیم همه دانشجویان را در دانشگاه‌ها ببینیم.

* شروع ترم جدید از ۱۵ شهریورماه قطعی است

وزیر علوم افزود: شروع ترم جدید از ۱۵ شهریورماه قطعی است و دانشگاه‌ها می‌توانند انتخاب واحد دانشجویان خود را آغاز کنند و چون ترم به صورت مجازی است، تحصیل دانشجویان از ۱۵ شهریور رسماً آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول