اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

59 درصد از گلزار شهدای مازندران ساماندهی شدند

مدیرکل بنیاد شهید استان مازندران با بیان اینکه عملیات ساماندهی ۶۵ گلزار طی دو ماه آینده به اتمام می‌رسد، گفت: طی دو سال اخیر در ساماندهی گلزار شهدا ۱۰ درصد پیشرفت داشته‌ایم و به رقم ۵۹ درصد رسیده است.

59 درصد از گلزار شهدای مازندران ساماندهی شدند

هدایت مظلومی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با اشاره به تلاش‌های مجموعه مدیران این سازمان برای جلوگیری از آسیب کرونا به مجموعه بنیاد شهید و جانبازان و ایثارگران این سازمان، اظهار کرد: اقدامات پیشگیرانه در حوزه بنیاد شهید مازندران، پیش از قرار گرفتن استان در وضعیت قرمز در این مجموعه پیش‌بینی شده بود.

مدیرکل بنیاد شهید استان مازندران با اشاره به بخشی از خدماتی که بنیاد شهید به خانواده شهدا و ایثارگر استان ارائه می‌دهد، گفت: همه تلاش ما برای اجرای عدالت و تحقق وعده‌های قانونی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران است و در مجموعه زیرپوشش بنیاد شهید مازندران کمتر خانواده‌های قرار دارند که از مدیران سازمان توقع بیشتر از اندازه داشته باشند.

وی اضافه کرد: اطلاعات ۸۱ نفر از والدین شهدا در مازندران را در اختیار داریم که برای دریافت حقوق قانونی خویش اصلا ورود نکردند و حتی در یکی از سال‌ها برای تقدیر از این خانواده‌ها درخواست کردیم که به سفر معنوی حج این خانواده‌ها را اعزام کنیم هیچ یک از آنها  نپذیرفتند.

مدیرکل بنیاد شهید مازندران اضافه کرد: در این بین جانبازان زیادی داریم که با وجود حق قانونی که دارند به حاضر به دریافت خدمات از این مجموعه نشدند.

وی در ارتباط با خدمات مراکز درمانی به جانبازان و ایثارگران در مازندران، گفت: همه تلاش ما ارائه خدمات با کیفیت و مطلوب و در عین حال به نفع افراد زیرپوشش با رعایت مصالح سازمانی است از اسراف منابع در استان به شدت پرهیز می‌کنیم و همچنین بر ارائه خدمات مطلوب و به موقع به افراد زیرپوشش سازمان تاکید داریم.

مظلومی در ارتباط با برخی مطالبات داروخانه‌های استان از بیمه‌دی که به این نهاد خدمات می‌دهد، افزود: مطالبات سازمان‌های بیمه‌ای به داروخانه‌ها یا مراکز درمانی امری طبیعی است اما عده‌ای تلاش دارند که بحث بیمه‌دی را تا حدودی برجسته کنند، البته بنده قصد دفاع از عملکرد بیمه دی را ندارم اما این موضوع بیش از آنچه که باید و شاید بزرگ شده با این وجود تلاش کردیم که زمینه پرداخت مطالبات داروخانه‌ها را فراهم کنیم.

وی با اعلام اینکه همه دیون مراکز درمانی تا پایان سال ۹۸ پرداخت شده است، گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده و با توجه به پیگیری‌های مدیریت جدید مطالبات باقی مانده داروخانه‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید مازندران در ارتباط با برخی مشکلاتی که در داروخانه‌ها برای ایثارگران به وجود آمده، گفت: متقاضیان دارو در مراکزی که قبلا زیرپوشش بوده و در حال حاضر به دلیل مشکلات مالی از پذیرش بیمه تحت حمایت بنیاد شهید خوداری می‌کنند، پس از تهیه دارو و پرداخت هزینه آن با مراجعه به دفاتر پیشخوان معتبر با ارائه فاکتور حداکثر یک ماه بعد هزینه دارو را دریافت کنند.

وی در عین حال اضافه کرد: با وجود مشکلات مالی که در کشور وجود دارد و عدم همراهی تعدادی از داروخانه با مجموعه بنیاد شهید استان، این مدت با تعدادی از پزشکان خوش‌انصافی در داروخانه‌های استان مواجه شدیم که خودشان به لحاظ مالی به زحمت افتادند اما دست از حمایت‌های بنیاد شهید و ایثارگران برنداشتند.

مظلومی به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای ساماندهی گلزار شهدا اشاره کرد و گفت: تا پایان سال ۱۳۹۶ به میزان ۳۸ درصد گلزارهای مازندران ساماندهی شده بود که دو سال اخیر به ۵۳ درصد رسید و عملیات ساماندهی ۶۵ گلزار طی دو ماه آینده به اتمام می‌رسد و ساماندهی مزار شهدا نیز در پایان سال ۱۳۹۶ به میزان ۴۹ درصد بوده که طی دو سال اخیر ۱۰ درصد پیشرفت داشته‌ایم و به رقم ۵۹ درصد رسیده است و عملیات ساماندهی ۱۳۴ گلزار تک مزاره به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول