اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

یک آزاده‌ دیگر از گروه «۲۳ نفر» آسمانی شد

«محمد صالحی» یکی آزاده‌های سرافراز گروه «۲۳ نفر» به خیل همرزمان شهیدش پیوست.

یک  آزاده‌ دیگر از گروه «۲۳ نفر» آسمانی شد

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، «محمد صالحی» یکی آزاده‌های سرافراز گروه «۲۳ نفر» در شب اول محرم پس از تحمل یک دوره بیماری به خیل همزمان شهیدش پیوست. پیش‌تر نیز سیدعباس سعادت یکی دیگر از اعضای این گروه درگذشته بود.

صالحی از ۱۵ سالگی در اسارت رژیم بعث عراق بود و تا ۲۳ سالگی (۲۶ مرداد ۱۳۶۹) در اسارت رژیم بعث عراق بود.

 

 

به گزارش فارس، فیلم سینمایی «۲۳ نفر» که روایت اسارت ۲۳ رزمنده نوجوان ایرانی در سال‌های ابتدایی جنگ تحمیلی است، اثری درخشان و گیرا به کارگردانی مهدی جعفری و تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده و محصول مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه‌ای اوج است. این فیلم در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت سیمرغ بهترین فیلم از نگاه ملی شد. پروانه زرین بهترین فیلم و بهترین کارگردانی از جشنواره فیلم کودک نوجوان اصفهان و فیلم برگزیده یونسکو در ایران از دیگر افتخارات «۲۳ نفر» است.

فیلمبرداری «۲۳نفر» با حضور سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی، جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷ در حومه تهران (شهرک چهاردانگه) آغاز شد و پس از دو ماه و نیم به پایان رسید. متأسفانه این فیلم در گیشه فروش بالایی نداشت و اندکی بیش از ۲ میلیارد تومان فروخت.

مهدی جعفری کارگردان «۲۳نفر» پیش از این و در سال ۱۳۸۷، مستند «۲۳ نفر و آن یک نفر» را تولید کرده بود که جزء اولین آثار در معرفی نوجوانان حاضر در جنگ بود. ماجرای اسارت این نوجوان در کتاب «آن بیست‌وسه نفر» به قلم احمد یوسف‌زاده نقل شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول