اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

کاهش میزان ابتلا به بیماری کرونا در کشور/ جان‌باختن 112 هم‌وطن

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز 31 مرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2206 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند.

کاهش میزان ابتلا به بیماری کرونا در کشور/ جان‌باختن 112 هم‌وطن

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت به تشریح آخرین وضعیت بیماران مبتلا به کرونا در کشور پرداخت و گفت: از دیروز تا امروز 31 مرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2206 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که 1071 بیمار در مراکز درمانی بستری شدند و در حال حاضر 3794 بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

وی ادامه داد: متأسفانه طی 24 ساعت گذشته 112 نفر از هم وطنان مان بر اثر ابتلا به کووید 19 جان باختند که مجموع جان باختگان به 20 هزار و 376 نفر رسیده است.

لاری با بیان اینکه تاکنون 2 میلیون و 987 هزار و 117 آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است، اضافه کرد: 354 هزار و 764 مورد شناسایی بیماری کووید 19 صورت گرفت که از این تعداد 305 هزار و 866 نفر بهبود یافتند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: گرچه تعدادی از شهرستان ها از وضعیت قرمز خارج شده اند ولی در بعضی از استان ها شاهد افزایش در تعداد شهرستان های قرمزشان هستیم که از جمله ایلام، بوشهر، کردستان، زنجان، سمنان، کهگیلویه و بویراحمد و گیلان است.

وی با بیان اینکه 114 شهرستان در شرایط قرمز و 133 شهرستان در شرایط هشدار هستند، افزود: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند و همچنین استان های فارس، ایلام، البرز، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه میزان موارد ابتلا و بستری در کشور دارای یک روند نسبتا کاهشی است، گفت: مهم ترین عامل در کاهش تدریجی روند ابتلا و بستری، رعایت بیشتر و رعایت پروتکل های بهداشتی است و رعایت همگانی تر از ماسک توسط هموطنان بوده است.

وی با تأکید بر اینکه اعلام این روند کاهشی نباید موجب عادی نگاری شرایط شود، ادامه داد: رعایت چندین برابر پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک ضروری است و یادمان نرود که کنترل افزایش چند برابری میزان سرایت پذیری این ویروس تنها با رعایت چندین برابر پروتکل های بهداشتی امکان پذیر است.

لاری اظهار کرد: از 20 تا 28 مرداد، 330 هزار بازرسی از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی کارگاهی انجام شد که 4891 مورد به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند و همچنین 2750 مورد بعد از اخطار، پلمب شدند.

لاری اضافه کرد: بر اساس بررس‌ ها 76.9 درصد در اماکن عمومی استفاده از ماسک رعایت شده که شاهد افزایش 2.7 دهم درصدی نسبت به دو هفته گذشته هستیم و توسط شاغلین صنوف، صنابع در ادارات و بانک ها نیز شاهد افزایش استفاده از ماسک و رعایت‌ها بوده ایم اما میزان استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی کاهش داشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول