اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

اندونزی 40 میلیون دوز از واکسن کرونای چین را رزرو کرد

وزیر امور خارجه اندونزی گفت:‌ چین متعهد شده است، از ماه نوامبر تا مارس 40 میلیون دوز واکسن کرونا را به دولت اندونزی ارائه دهد.

اندونزی 40 میلیون دوز از واکسن کرونای چین را رزرو کرد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، وزیر امور خارجه اندونزی گفت:‌ چین متعهد شده است، از ماه نوامبر تا مارس ۴۰ میلیون دوز واکسن ویروس کرونا را به دولت اندونزی ارائه دهد. 

اندونزی به عنوان یک کشور جنوب شرقی آسیا به دنبال افزایش بی وقفه موارد به دنبال تأمین امنیت عرضه خود است.

وزیر امور خارجه اندونزی در حین بازدید از چین گفت: از نوامبر تا مارس توافق اولیه برای خرید عمده و تهیه واکسن «CoronaVac» با سینوواک به امضا رسیده است و پس از آن در سال ۲۰۲۱ واکسن دولت اندونزی برا کرونا در دسترس خواهد بود.

بنابر گزارش‌ها این واکسن پس از اینکه طی ۱۴ روز دو بار به بدن افراد تزریق شد، سبب ایجاد آنتی بادی یا پادتن در بیش از ۹۰ درصد افراد شد. این شرکت در بیانیه‌ای گفت هیچ عوارض جانبی شدیدی در اثر تزریق این واکسن مشاهده نشده است.

اندونزی تاکنون ۱۴۸ هزار مبتلا به ویروس کرونا داشته و حدود ۶ هزار و ۵۰۰ هزار نفر نیز در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند. 

آزمایش بالینی مرحله سوم  واکسن چین هفته گذشته در اندونزی با حضور ۱۶۲۰ داوطلب آغاز شد؛ شرکت دارویی بیو فارما درگیر ساخت واکسن است و گفته است که اندونزی باید تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی ۲۵۰ میلیون دوز در سال تولید کند تا در انتظار آزمایشات انسانی باشد.

بمبنگ برودجونگرو، وزیر برنامه‌ریزی توسعه این کشور نیز روز چهارشنبه در گفت‌و‌گو با رویترز اظهار داشت: اندونزی در حال تولید واکسن کرونای خود است؛ انتظار می‌رود تولید واکسن توسط بیو فارما در سال ۲۰۲۱ آغاز شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول