اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

رئیس پارلمان شرق لیبی هم خواستار آتش‌بس شد

رئیس پارلمان طبرق (در شرق لیبی) هم در پی اعلام دولت وفاق ملی در غرب این کشور خواستار آتش‌بس شد.

رئیس پارلمان شرق لیبی هم خواستار آتش‌بس شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عقیله صالح» رئیس پارلمان طبرق در شرق لیبی، امروز (جمعه)، خواستار آتش‌بس در این کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری «الجزیره»، رئیس پارلمان طبرق از تمام نیروهای رزمی در این کشور خواست که دست از جنگ بکشند. وی در ادامه گفت: «آتش‌بس راه را بر دخالت بیگانگان می‌بندد و منجر به اخراج مزدوران و خنثی کردن‌ شبه‌نظامیان می‌شود».

عقیله صالح در ادامه  گفت:‌ «تولید و صادرات نفت از سر گرفته می‌شود. درآمدهای حاصل از آن بلوکه می‌شود و تا زمان دست‌یابی به یک حل‌وفصل سیاسی از آن استفاده نمی‌شود».

وی ادامه داد: «تلاش می‌کنیم صفحه نبرد را ببندیم، به آینده چشم بدوزیم و از راه یک فرایند انتخاباتی مبتنی بر قانون اساسی کشور را بسازیم».

این اظهارات درست پس از آن مطرح می‌شود که دولت وفاق ملی لیبی در بیانیه‌‌ای اعلام کرد که این دولت به تمام نیروهای خود دستور آتش‌بس فوری و توقف درگیری‌ داده است.

لیبی در سایه نبود دولت مرکزی مقتدر، شاهد دو دستگی و روی‌ کار آمدن دو دولت متخاصم است که هر کدام ارتش و پارلمان دارد؛ یکی دولت وفاق ملی (به ریاست فائز السراج) که از حمایت سیاسی و نظامی ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردار است؛ در مقابل این دولت، دولت طُبرُق (به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر) است که حمایت مصر، فرانسه، عربستان سعودی و امارات را دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول