اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

استقبال السیسی از اعلام آتش‌بس در لیبی

رئیس‌جمهور مصر از درخواست طرف‌های درگیر در لیبی برای توقف درگیری‌ها استقبال کرد و آن را گامی مهم در راستای برقراری امنیت در این کشور دانست.

استقبال  السیسی از اعلام آتش‌بس در لیبی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر در اولین واکنش خارجی به اعلام آتش‌بس در لیبی، از آن استقبال کرد.

به نوشته اسکای نیوز، در بیانیه السیسی آمده است که این تصمیم گام مهمی در مسیر تحقق حل و فصل سیاسی در لیبی است و موجب بازگشت ثبات به این کشور خواهد شد.

در همین حال اتاق عملیات وابسته به دولت وفاق ملی لیبی نیز اعلام کرد که از دستور آتش‌بس پیروی می‌کند و در مقابل نیز نیروهای وابسته به خلیفه حفتر باید از اطراف شهرهای «سرت» و «الجفره» عقب‌نشینی کنند.

دولت وفاق ملی لیبی در بیانیه‌ امروز خود اعلام کرد، این دولت به تمام نیروهای خود دستور آتش‌بس فوری و توقف درگیری‌ها داده است.

«عقیله صالح» رئیس پارلمان طبرق (همسو با خلیفه حفتر) نیز از تمام نیروهای رزمی در این کشور خواست که دست از جنگ بکشند.

به رغم اینکه دولت وفاق ملی لیبی در سال ۲۰۱۵ بر اساس توافق و زیر نظر سازمان ملل تشکیل شده، نیروهای ژنرال خلیفه حفتر که مورد حمایت پارلمان دولت طبرق است، این دولت را به رسمیت نمی‌شناسند و از ۱۵ فروردین ۱۳۹۸، عملیاتی را با هدف اشغال شهر طرابلس آغاز کردند. دولت وفاق حمایت ترکیه و قطر و خلیفه حفتر نیز از پشتیبانی مصر و امارات بهره می‌برد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول