اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

درک محرم زمینه‌ساز تعالی و رشد معنوی انسان است/ خداحافظی امام جمعه هشترود

امام جمعه هشترود گفت: عزاداری امام حسین(ع) و درک محرم زمینه‌ساز تعالی و رشد معنوی انسان است.

درک محرم زمینه‌ساز تعالی و رشد معنوی انسان است/ خداحافظی امام جمعه هشترود

به گزارش خبرگزاری فارس از  هشترود، حجت‌الاسلام والمسلمین علی رحیمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه هشترود که پس از چند ماه از بیماری کرونا و با توجه به وضعیت زرد این شهرستان با بیان اینکه درک حقیقت عاشورا ‌از انحراف و ‌خرافات جلوگیری می‌کند، اظهار داشت: درک حقیقت پیام عاشورا رسالت اصلی حسینیان راستین است.

خطیب جمعه هشترود با بیان اینکه دشمنان در حال حاضر به‌دنبال تقابل عاشورا و سلامت هستند، افزود: عزاداران باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم عاشورا داشته باشند و هم حفظ سلامت مردم را در دستور کار قرار دهند، از این‌رو هیات‌های مذهبی در سال‌جاری باید نهایت دقت خود را در رعایت دستورات بهداشتی به خرج دهند.

وی گفت: برگزاری عزاداری محرم با حفظ سلامت عزاداران برگزار خواهد شد و باید عزاداری حسینی با رعایت موازین بهداشتی پرشور برگزار شود و ارادت خود را در بهترین وجه ممکن ابراز کنیم.

وی گفت: نوحه‌سرایی، عزاداری و روضه‌خوانی ماه محرم باید به‌دور از بدعت‌گذاری و خرافه‌گویی برگزار شود تا حقیقت معنای نهضت حسینی تداعی پیدا کند.

امام جمعه هشترود در ادامه با تبریک هفته دولت گفت: یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می‌داریم و امیدواریم مسوولان و دولتمردان با الگوگیری از سیره و رفتار شهید رجایی, خدمت صادقانه داشته باشند.

رحیمی در ادامه خواستار شد: نذورات ماه محرم باید به سمت کمک مومنانه سوق داده شود.

علی رحیمی، امام جمعه هشترود در ادامه خطبه‌های از مردم خداحافظی کرد و گفت : پس از 6 سال امام جمعه هشترود امروز از مردم حلالیت می‌طلبم و به‌عنوان امام جمعه شهرستان تکاب  خواهم رفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین  علی رحیمی متولد 1356 از استان اردبیل در سال 71 وارد حوزه علمیه اردبیل شد و مقدمات دروس حوزه را در آنجا گذراند و در سال 76 وارد حوزه علمیه قم شدند و سطوح عالی حوزه و به مدت هشت سال درس خارج فقه و اصول را از محضر اساتید بزرگ حوزه آیات عظام آیت‌الله العظمی وحید خراسانی و آیت‌الله العظمی مرحوم شیخ جواد تبریزی و آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی و آیت‌الله سبحانی و آیت‌الله سید احمد خاتمی بهره بردند و در کنار دروس حوزوی تحصیلات تخصصی را در مرکز آموزش‌های کاربردی و تخصصی حوزه در رشته تبلیغ در سطح تربیت راهنما همچنین در سطح مبلغان ویژه با گرایش خارج از کشور (مبانی غرب) با درجه ممتاز نمره 19.5 به اتمام رساندند ایشان در زمینه تحصیلات دانشگاهی هم در مقطع دکترای تخصصی « ph.d » در رشته ادیان و عرفان از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان  با درجه عالی فارغ‌التحصیل شده‌اند از فعالیت‌های علمی ایشان  بیش از 10 سال تدریس در حوزه و دانشگاه و تدریس در دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد و دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

رحیمی از محضر مراجع عظام حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای و آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله صافی‌گلپایگانی و آیت‌الله نوری‌همدانی اجازه در امور حسبیه و شرعیه دارند همچنین از محضر آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله صافی‌گلپایگانی اجازه روایی و نقل روایت دریافت کرده‌اند.

رحیمی، برای تبلیغ و بسط معارف دینی به اکثر مناطق کشور و استان‌ها سفر کرده‌اند و ایشان  در سال 88 به‌عنوان اولین امام جمعه شهر سجاس از استان زنجان به امامت جمعه منصوب و نهاد نماز جمعه را در آنجا به نحو شایسته مستقر کرده و بعد به مدت پنج سال به‌عنوان  امام جمعه شهرستان نمین از استان اردبیل خدمات ارزشمند و قابل توجه علمی و فرهنگی و اجتماعی ارائه داده و در حال حاضر به‌عنوان امام جمعه شهرستان هشترود از استان آذربایجان‌شرقی انجام وظیفه می‌کنند.

از وی چهار جلد کتاب  با عناوین احسن القصص عرفانی، روایی (چاپ سوم) و ابعاد تربیتی و اخلاقی حجاب (چاپ دوم) و دنیاگرایی و اشرافیت (چاپ دوم) و دوره کامل معادشناسی «سیرمن الله الی الله» (چاپ اول) همچنین چندین مقالات علمی و پژوهشی isi  و غیره ... چاپ و منتشر شده و چند جلد کتاب هم با عناوین  التزام عملی عرفا به فروع دین و خانواده در تراز اسلامی و... آماده چاپ و نشر است.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول