اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

هلگا اشمید: به تلاش‌های خود برای حفظ و اجرای کامل برجام ادامه می‌دهیم

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه آمریکا بعد از خروج رسمی از برجام نمی‌تواند به عنوان دولت مشارکت کننده از مکانیسم ماشه استفاده کند، گفت که این اتحادیه به تلاش‌های خود برای حفظ و اجرای کامل برجام ادامه خواهد داد.

هلگا اشمید: به تلاش‌های خود برای حفظ و اجرای کامل برجام ادامه می‌دهیم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا امروز (جمعه) در توئیتی با باز نشر توئیت جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به درخواست آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل برای فعال کردن مکانیسم ماشه اشاره کرد و نوشت: بعد از خروج رسمی ایالات متحده آمریکا از برجام در سال ۲۰۱۸، این کشور نمی‌تواند به عنوان دولت مشارکت کننده برای استفاده از مکانیسم اسنپ بک و بازگرداندن تحریم‌های احتمالی پیش بینی شده در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد که اتحادیه اروپا به تلاش‌های خود برای حصول اطمینان از حفظ و اجرای کامل توافق هسته‌ای با ایران ادامه خواهد داد.

 

 

گفتنی است بعد از درخواست آمریکا به شورای امنیت برای فعال کردن مکانیسم ماشه علیه ایران، «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای تأکید کرد آمریکا طرف مشارکت‌کننده در برجام نیست و نمی‌تواند از روند بازگشت تحریم‌ها علیه ایران که در قطعنامه ۲۲۳۱ به آن اشاره شده استفاده کند.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران هم بامداد امروز (جمعه) در توئیتی این اقدام آمریکا را بی اعتبار و بی ارزش خواند و عنوان کرد: اطمینان داریم شورای امنیت به آمریکا اجازه نخواهد داد که از قطعنامه ۲۲۳۱ سوءاستفاده کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول