اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

محصولات ایران خودرو با قوای محرکه جدید به بازار می‌آید

نایب رییس مجلس شورای اسلامی و جمعی از نمایندگان با حضوردرگروه صنعتی ایران‌خودرو از نزدیک با توانمندی و دستاوردهای این خودروساز در زمینه بومی‌سازی قطعات در همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و طراحی و ساخت خودروهای جدید آشنا شدند.

محصولات ایران خودرو با قوای محرکه جدید به بازار می‌آید

اخبار شرکتها؛ ایکوپرس_ سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، نایب رییس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم مشهد و کلات و هیات همراه در بازدید از خطوط تکمیل کاری محصولات و مرکز تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو، در جریان  آخرین طرح‌های توسعه ای و نوآوری های این گروه صنعتی قرار گرفتند.

در این بازدید، نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بومی‌سازی قطعات صنعت خودروسازی کشور با به‌کارگیری توان قطعه‌سازان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان، سبب کاهش قیمت تمام شده محصول نهایی، افزایش کیفیت و رضایتمندی مردم می‌شود.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، بر ضرورت حمایت دولت و مجلس از بومی‌سازی قطعات با فناوری پیشرفته تاکید کرد و افزود: توجه به ظرفیت و توان ساخت داخل، منجربه خودکفایی در صنعت خودرو می‌شود.

وی گفت: در سال جهش تولید، توجه به تحقیق و توسعه، کاهش هزینه‌های سربار تولید، ارتقای کیفیت محصولات و توسعه صادرات و تولید خودرو با نشان ایرانی، توسعه و تعمیق ساخت داخل از اهداف اصلی صنعت خودروی کشور است.

قاضی زاده هاشمی درباره شیوه فروش خودرو توسط خودروسازان، تصریح کرد: با عرضه خودرو در بورس و درنظر گرفتن مالیات برای مابه‌التفاوت قیمت بازار و کارخانه می توان زمینه واقعی سازی قیمت خودرو در بازار را فراهم کرد.

وی با اشاره به این که محصولات خودروسازان داخلی از نظر کیفیت قابل رقابت همتایان خارجی است، تصریح کرد: در حوزه طراحی داخلی سازی قطعات اقدامات خوبی انجام شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: تخصیص ارز و قانونگذاری در حوزه تامین تسهیلات مانند استمهال مالیات ، بدهی و حل مشکل قیمت گذاری از جمله درخواست خودرو سازان از مجلس است.

این نماینده مردم در مجلس بااشاره به راهکاررفع مشکلات موجود در ثبت نام خودرو تصریح کرد: بایدثبت نام خودرو بدون محدودیت انجام شود.

در ادامه این بازید، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: مطابق با نقشه راه موتور و قوای محرکه ایران خودرو، ارتقای موتورهای جاری، تولید موتور سه سیلندر و عرضه خودرو با گیربکس های جدید در سال جهش تولید در دستور کار قرار گرفته است.

فرشاد مقیمی افزود: در این نقشه راه، تولید موتور7 EFپلاس که حداکثر ظرف یک سال آینده با نصب بر روی محصولات مورد نظر، به بازار خواهد آمد، هدف کاهش مصرف دست کم یک لیتری سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش محقق خواهد شد.

مقیمی، پروژه راهبردی دیگر ایران‌خودرو را توسعه موتور سه سیلندر عنوان کرد و افزود: تا آخر سال نمونه اولیه آن تولید خواهد شد.  

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: در نقشه راه توسعه قوای محرکه ایران‌خودرو، بومی‌سازی فناوری تولید گیربکس‌های دستی و اتوماتیک شش دنده ایرانی با هدف کاهش وابستگی و مصرف سوخت و پاسخگویی به نیاز مصرف‌کنندگان با همکاری مهندسان ایران خودرو و شرکت‌های دانش‌بنیان هدف‌گذاری شده و در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: تولید انبوه گیربکس شش سرعته دستی با ۹۵ درصد ساخت داخل از شهریورماه امسال آغاز خواهد شد که تجهیز محصولات ایران خودرو به این نوع گیربکس در مقایسه با گیربکس‌های پنج سرعته فعلی دست‌کم ۵. ۲ درصد کاهش مصرف سوخت را به دنبال خواهد داشت.

مقیمی تاکید کرد: نمونه اولیه گیربکس نیمه اتوماتیک AMT نیز تا آخر امسال تولید خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از آغاز طراحی و توسعه گیربکس DCT اتوماتیک در امسال خبر داد و گفت: طراحی و تولید گیربکس اتوماتیک با ساخت داخل بالا در دستور کار قرار دارد که در بازه زمانی دو ساله، تمام نیازهای مشتریان را پاسخ خواهیم داد.

مقیمی با اشاره به حمایت وزارت صنعت، معدن وتجارت، گمرک و  همچنین همدلی و همراهی قطعه‌سازان در تجاری‌سازی خودروها گفت: روزانه به طور متوسط سه هزار دستگاه خودرو دارای کسری قطعه را تکمیل و تحویل مشتریان می‌دهیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی و جمعی از نمایندگان مجلس ضمن بازدید از تلاش‌های کارگران خطوط تکمیل‌کاری خودروهای دارای کسری قطعه، خودروی دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک را تست کردند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول