اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

شرط اصلی جریان عدالت خواهی ولایت محوری است

امام جمعه قلعه رئیسی گفت: شرط اصلی جریان عدالت خواهی ولایت محوری است.

شرط اصلی جریان عدالت خواهی ولایت محوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، حجت الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه اول نماز جمعه قلعه رئیسی با دعوت همه به رعایت تقوی الهی با بیان اینکه اولین عملی که از انسان بررسی می شود نماز است عنوان کرد: بعد از ایستگاه بررسی اعتقادات که اساس ولایت است نوبت به بررسی وظایف و تکالیف عملی می رسد که اولین عملی که از انسان بررسی می شود نماز است.

خطیب جمعه قلعه رئیسی به روز جهانی مسجد اشاره و یادآور شد: مهار آسیب های از کارکردهای اصیل مساجد در قرآن است یک جریان اجتماعی وجود دارد که به دنبال فساد روی زمین است و اصلی ترین کارکرد این جریان نابود کردن مراکز اشاعه یاد خداست مهمترین برنامه دشمن نابودی مسجد و تبدیل کردن آن به یک مکان بی خاصیت است و یا هویت مسجد را تحریف می کنند و اگر این محقق شد نتیجه آن غفلت از یاد خداست که آثارش ایجاد آسیب های اجتماعی و انحرافات فکری و اعتقادی و اخلاقی و اشاعه فحشاء در جامعه است.

وی با بیان اینکه رکن اصلی مسجد امام جماعت است بیان کرد: مسجد بدون امام جماعت مثل سنگر و خاکریز بدون سرباز و فرمانده است اینکه مسجد تبدیل به مکان مراسمات و امورات اموات شود این تحریف هویت مسجد است مسجد محل اقامه نماز و یاد خدا و تربیت است و هنر اصلی اداره اوقاف احیای مساجد است و احیای مسجد به امام جماعت است و اگر اوقاف و سازمان تبلیغات و ارشاد و بسیج برای احیای کارکرد مساجد چاره اندیشی نکنند مسجد دچار بحران هویت و تبدیل به مکان بی خاصیت می شود.

صلواتی تصریح کرد: هنر اصلی هیئت امناء مساجد این است که زمینه حضور امام جماعت را فراهم کنند و اگر برای بر اقامه نماز جماعت تلاش نکنند در حق خیرین که کمک کردند به ساخت مسجد ظلم کردند و باید قیامت پاسخگو باشند چون خیرین کمک کردند تا اقامه نماز صورت گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش چاروسا به روز پزشک اشاره کرد و اظهار داشت: پزشک به بیمار و افراد و خانواده و جامعه آرامش می دهد و این با هیچ چیزی قابل قیاس نیست و همگان باید حرمت پزشک را حفظ کنند.

وی در ادامه به توافق امارت و اسرائیل اشاره و تاکید کرد: توافق امارات متحده عربی با رژیم خبیث و پلید صهیونیسم یک حماقت راهبردی و اشتباه تاریخی از سوی مجموعه از احمق های عالم مثل ترامپ و نتانیاهو و بن زاید صورت گرفت که بازنده اصلی این توافق امارات است و پیامد آن برای امارات متحده عربی نا امنی اقتصادی و اختلاف درونی است.

صلواتی در ادامه با بیان اینکه جریان عدالت خواهی الزامات و باید و نباید های دارد و این جریان باید این بایدها  نبایدها را رعایت کند یادآور شد: اول اینکه فرد عدالت خواه خود متصف به صفت عدالت باشد و خودشان باید عادل باشند و عدالت خواهی باید عادلانه باشد و با دستمال آلوده نمی شود شیشه آلوده را پاک کردو آلودگی فقط مالی و اقتصادی نیست بلکه آلودگی به هواهای نفسانی و جهل وظیفه و تشخیص آن و بی توجهی به مرزهای اخلاقی است و دوم باید دارای صداقت انقلابی و انصاف باشد و برخی جلوه های بی عدالتی را دیدن و فریاد زدن و از برخی چشم پوشی نمودن صداقت نیست و عدالت خواهی باید صادقانه باشد.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه عدالت خواهی باید عالمانه، مشفقانه و بصیرانه باشد ادامه داد: عدالت خواهی باید عاقلانه باشد یعنی مواجهه منطقی و مستند و برخورد قانون مدارانه به حدود شرعی و رعایت حریم اخلاقی و اجتماعی و فردی باشد و شرط اصلی عدالت خواهی ولایت محوری است یعنی التزام کامل و همه جانبه به ابعاد بیانات امامین انقلاب در حوزه عدالتخواهی یعنی نگاه منظومه ای و نظام مند نه برداشت های گزینشی و سلیقه ای باشد.

انتهای پیام/82021

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول