اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

اتصال 532 مدرسه روستایی ایلام به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام از اتصال 532 مدرسه روستایی ایلام به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

اتصال 532 مدرسه روستایی ایلام به شبکه ملی اطلاعات

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، عباس بیرامی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در جلسه هوشمند سازی مدارس این استان با تاکید بر اینکه هر مدرسه‌ای که دارای زیر ساخت توسعه یافته فناوری اطلاعات باشد؛ در آن محیط یادگیری بهتر می‌شود، گفت: تحقق عدالت ارتباطی برای کاهش شکاف آموزشی میان دانش آموزان شهر و روستا از مهمترین اهداف وزارت ارتباطات در اجرای این طرح است.

وی با اشاره به اتصال کلیه مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات تا پایان شهریور، ادامه داد: از مجموع 1054 مدرسه استان با همکاری شرکت مخابرات کلیه مدارس شهری استان شامل 414 مدرسه و از 640 مدرسه روستایی استان، 532 مدرسه به  شبکه ملی اطلاعات  متصل شده‌اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، گفت: سرویس‌های واگذار شده به مدارس با سرعت حداقل ۲Mbps با حجم ماهانه 30G خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به زمان محدود تا بازگشایی مدارس و لزوم تسریع در روند اتصال مدارس، خواستار تعامل بیشتر برای اتصال تمامی مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات شد و گفت: تقویت زیرساخت‌های ارتباطی و رفع کمبودها از جمله اولویت‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

بیرامی با اشاره به اینکه مدرسه هوشمند، محیطی بهتر و پویاتر را برای یادگیری و بروز خلاقیت‌های دانش آموزان فراهم می‌کند، گفت: استفاده هوشمند از تجهیزات و شبکه‌ ملی اطلاعات نیاز به بستر ارتباطی مناسب دارد و با توجه به پوشش حداکثری نسل سوم و چهارم اینترنت در مناطق مختلف استان، هوشمندسازی مدارس از دیگر فعالیت‌های مهم وزارت ارتباطات در استان است.

انتهای پیام/ 970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول