اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

پاسخ شورای شهر بیرم به مواضع اخیر آبفا فارس/ چرا نتایج آزمایش‌های میکروبی و شیمیایی آب شرب بیرم منتشر نمی‌شود؟

شورای اسلامی شهر بیرم طی بیانیه‌ای در واکنش به مواضع اخیر آبفا فارس تصریح کرد: چرا نتایج آزمایش‌های میکروبی و شیمیایی آب شرب بیرم منتشر نمی‌شود؟ آیا از آمار بیماران مبتلا به سرطان گوارشی کلیوی و دیالیزی که خانواده‌های زیادی در این منطقه داغدار کرده اطلاع دارید؟

پاسخ شورای شهر بیرم به مواضع اخیر آبفا فارس/ چرا نتایج آزمایش‌های میکروبی و شیمیایی آب شرب بیرم منتشر نمی‌شود؟

به گزارش خبرنگار سرویس شهرستان‌های خبرگزاری فارس از لارستان، روابط عمومی شورای اسلامی شهر بیرم در واکنش به مواضع اخیر مدیر روابط عمومی آبفا فارس مبنی بر اینکه «آب شرب بیرم مشکلی ندارد و از کیفیت مطلوبی برخوردار است» بیانیه‌ای صادر و تصریح کرد: چرا نتایج آزمایش‌های میکروبی و شیمیایی آب شرب بیرم منتشر نمی‌شود؟ آیا از آمار بیماران مبتلا به سرطان گوارشی کلیوی و دیالیزی که خانواده‌های زیادی در این منطقه داغدار کرده اطلاع دارید؟

متن این بیانیه به این شرح است:

بسمه تعالی

در خصوص مشکلات آب شرب بیرم آنچه مشخص و مبرهن است اینکه هر آن‌کس که قطره‌ای نوشید از مزه بی‌مزگی آن از تلخی و شوری آن یا از املاح گچ و رسوب آن دانست بُحرانِ ته‌مانده آب سفره‌های زیرزمینی بیرم را.

اما چه شده که از نتایج آزمایش‌های میکروبی چاه‌های آب شرب بیرم (که توسط شبکه بهداشت لارستان) و آزمایش شیمیایی (توسط آبفای شهری) ماهانه انجام می‌پذیرد آمار و ارقامی نیست.

اگر امروز نماینده ارزشمند و حق‌گوی شهرستان لارستان از مشکلات آب شرب و زمین تشنه بیرم فریاد می‌زند چون باور دارد این درد چند دهه گذشته را

اگر امروز نماینده ارزشمند و حق‌گوی شهرستان از مشکلات آب شرب و زمین تشنه بیرم فریاد می‌زند چون باور دارد این درد چند دهه گذشته را، او صدای درد را شنید که آمد، او درد را حس کرد که فریادش بلند شد، او تَرَک دل‌های خسته مردمان صبور بیرم را در بی‌توجهی سالیان سالِ دست‌اندرکاران، با گوش جان شنید که نقاب تعارفات را کنار زد و به ندای بلند بیرم را دریابید خواستار توجه بیشتر به این دیار تشنه شد.

اما متولیان امر که این آب غیرقابل‌شرب را زمزم معرفی می‌کنند چه هدفی به دنبال دارند؟ خدا می‌داند.

آیا از درد و داغ بیش از ده‌ها بیمار مبتلا به سرطان گوارشی و کلیوی که خانواده‌ها را داغدار یا درگیر بیمارستان‌ها کرده اطلاع دارند؟

آیا از آمار بیماران دیالیزی مردمان صبور بیرم خبر دارند؟

آیا از آمار بیماران دیالیزی مردمان صبور بیرم خبر دارند؟ آیا از هزینه‌های سنگین تهیه آب شرب در این آشفته‌بازار کرونا اطلاع دارند؟

اگر اندک اطلاعی حاصل می‌کردند یا اگر به مدت فقط یک هفته در کنار این مردمان نجیب و شریف بیرم زندگی می‌کردند مطمئنا قضاوت به‌گونه‌ای دیگر بود.

ای‌کاش بجای توجیه ناکارآمدی‌های گذشتگان و سیاسی‌کاری در مشکلات، پنبه غفلت را از گوش بیرون آورده و صدای مظلومیت مردمان محروم بیرم را بشنوند، آستین همت بالا زده و در رفع محرومیت‌ها تلاش کنند

ای‌کاش بجای توجیه ناکارآمدی‌های گذشتگان و سیاسی‌کاری در مشکلات، پنبه غفلت را از گوش بیرون آورده و صدای مظلومیت مردمان محروم بیرم را بشنوند، آستین همت بالا زده و در رفع محرومیت‌ها تلاش کنند.

باشد که محرم، یادآور تشنگیِ تاریخ بشریت و این سمبل مظلومیت اهل‌بیت(ع)، فریاد العطش کودکان سرزمین تشنه بیرم را بشنوند.

و عباس وار ساقی دل‌های تشنه خدمت به مردمان این دیار باشند.

 تا همواره دعای عاقبت‌به‌خیری دل‌های پاک مظلومان و محرومان ره‌توشه آخرتمان شود.

 آمین

انتهای پیام/ م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول