اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

«آمادگی باطنی» شرط سربلندی در امتحانات عصر ظهور

استاد حوزه علمیه قم گفت: باید انسان خود را مهیای همراهی امام معصوم کند و شرط سربلندی در امتحانات سخت دوره ظهور، منوط به آمادگی باطنی است.

«آمادگی باطنی» شرط سربلندی در امتحانات عصر ظهور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری در سخنرانی شب دوم محرم که از صحن‌های حرم مطهر پخش شد، گفت: در قرآن کریم از تخاصم و درگیری میان دو گروه بر سر پروردگار سخن به میان آمده است که امام حسین علیه‌السلام در روایتی می‌فرماید منظور از این دو گروه ما اهل‌بیت(ع) و بنی‌امیه هستیم که به خاطر خداوند با همدیگر تخاصم داریم.

وی افزود: اکثر جنگ‌های بزرگ دنیا به خاطر دنیاطلبی دو گروه متخاصم می‌باشد اما در قرآن کریم سخن از نزاع بزرگی است که به خاطر خداوند است چراکه درگیری بزرگ تاریخی بین جبهه رسول خدا و جبهه بنی‌امیه بوده است که تا زمان امام حسین علیه‌السلام ادامه یافت و بعد از حادثه کربلا نیز تا عصر ظهور بین امام زمان(عج) و سفیانی ادامه خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: انسان اگر بپذیرد خداوند صادق است و اعتقاد و ایمان داشته باشد به این مسئله در سرتاسر زندگی‌اش بندگی خدا حاکم و رنگ الهی در متن زندگی به وجود خواهد آمد اما اگر به دنیاپرستی روی بیاورد آهنگ دنیاپرستی و شیطنت به وجود خواهد آمد.

وی یادآور شد: اگر امروز بخواهیم در کنار امام زمان(عج) باشیم باید شرایط اصحاب عاشورایی را داشته باشیم و به عهد و پیمانی که آن اصحاب با سید الشهداء پایبند بودند پایبند باشیم.

میرباقری در ادامه گفت: یکی از برکات همراهی با امام زمان(عج) رسیدن به مقام خونخواهی امام حسین(ع) است و تمنای توفیق قرار گرفتن در رکاب امام منصور، انسان را می‌تواند به این مقام برساند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: امام زمان(عج) با نصرت الهی انتقام خون سید الشهداء را خواهد گرفت و حتی کسانی‌که که راضی به جنایت کربلا هستند را مجازات خواهد کرد.

وی افزود: همراهی با امام زمان(عج) گاهی با امتحانات سخت همراه است و باید انسان خود را آماده ابتلائات و امتحانات سخت کند چراکه باطن این سختی‌ها با جنات و نعیم همراه است.

میرباقری تأکید کرد: باید انسان خود را مهیای همراهی امام معصوم کند و شرط سربلندی در امتحانات سخت دوره ظهور، منوط به آمادگی باطنی است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ماندن در جبهه امام زمان(عج) و ثابت‌قدم ماندن در مسیر حسینی نیاز به آمادگی دارد و انسان باید به عهد و قرارها و پیمان‌هایی که با امام معصوم می‌بندد پایبند باشد.

وی افزود: داشتن شرح صدر و ظرفیت درونی وسیع، بزرگ‌منشی و آمادگی برای کوچ کردن از دنیا از دیگر شرایط به دست آوردن همراهی با امام معصوم است چراکه طرح‌های دوره ظهور بزرگ است و باید انسان ظرفیتش بزرگ باشد.

میرباقری اظهار کرد: انسان نباید در مقابل حوادث دنیوی دگرگون شود و هراسی از حوادث و امتحانات داشته باشد و اهل شک و سستی در تحولات دنیا نباشد تا بتواند به مقام همراهی با امام معصوم برسد.

وی گفت: مضمون دعای عهد و پایبندی به آن عهدها می‌تواند انسان را همراه امام ثابت‌قدم نگه دارد چراکه امام معصوم به قرار و عهد خود پایبند است و این انسان است که باید بتواند با تلاش به عهد خود پایبند بماند و اصحاب عاشورایی مصداق بارز کسانی بودند که به عهد خود با سید الشهداء پایبند و ثابت‌قدم ماندند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول