اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

16 زخمی و 2 کشته در انفجارهای پراکنده عراق

در انفجارهای روز گذشته در استان‌های ذی‌قار، بغداد، صلاح‌الدین و دیالی دست‌کم دو نفر کشته و شانزده نفر زخمی شدند.

16 زخمی و 2 کشته در انفجارهای پراکنده  عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  روز جمعه (۲۱ آگوست)، استانهای ذی‌قار، صلاح‌الدین، دیالی و بغداد شاهد انفجارهای پراکنده‌ای بود که طی آن دست‌کم شانزده نفر از جمله یازده معترض عراقی در ذی‌قار و پنج نظامی در استان‌های دیالی و صلاح‌الدین زخمی و دو تن از جمله یک افسر سازمان مقابله تروریسم این کشور کشته شدند.

۱۱ زخمی در انفجار میدان «الحبوبی» در ذی‌قار 

یک منبع آگاه امنیتی عراق، شب گذشته از انفجار یک موتورسیکلت در نزدیکی یکی از چادرهای تحصن و اعتراض در میدان «الحبوبی» در مرکز «الناصریه» واقع در استان ذی‌قار و زخمی شدن یازده نفر خبر داد.

 

در حالی که منابع رسانه‌ای عراقی، پیش‌تر اعلام کرده‌ بودند که پنج نفر در این انفجار زخمی شده‌اند، این منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» از افزایش شمار زخمی‌ها خبر داد و گفت که یازده مجروح برای درمان به بیمارستان آموزشی «الحسین» انتقال یافتند اما حال سه نفر از آنها وخیم است.

میدان الحبوبی در استان ذی‌قار واقع در جنوب عراق از مهم‌ترین میدان‌های تحصن معترضان عراقی است که از اول اکتبر (مهرماه) گذشته تاکنون شاهد برپایی چادرهای تحصن در اعتراض به خدمات‌رسانی نامطلوب دولت، فقر، بیکاری، فساد و... است. 

در پی افزایش ترورها و پاکسازی معترضان و فعالان رسانه‌ای در استان‌های ذی‌قار، کربلاء، نجف، بصره و میسان، بر شدت اعتراض‌های خیابانی در این استان‌ها افزوده شده است و اغلب معترضان خیابان‌های و جاده‌های بین‌المللی منتهی به بغداد را می‌بندند.

انفجار خودروی شرکت پیمانکاری مرتبط با ائتلاف آمریکایی در جنوب بغداد

ارتش عراق، روز جمعه (۲۱ آگوست) از انفجار علیه یک خودروی شرکت پیمانکار محلی مرتبط با ائتلاف بین‌المللی موسوم به «ضد داعش» در جنوب پایتخت خبر داد.

گروه رسانه‌ای وابسته به ارتش عراق موسوم به «الاعلام الامنی» طی بیانیه‌ای اعلام کرد: یک بمب در این خودروی شرکت پیمانکاری عراقی مرتبط با ائتلاف بین‌المللی در منطقه «عویریج» واقع در جنوب بغداد منفجر شد که به آتش گرفتن خودرو و مرگ راننده آن منجر شد.

در این بیانیه هیچ اشاره‌ای به طرف مسئول این انفجار نشد و تاکنون هیچ طرفی مسئولیت آن را برعهده نگرفته است.

انفجار در دیالی

یک عضو شورای منحل شده استانداری دیالی نیز دیروز اعلام کرد که در انفجار یک بمب در شمال شرق این استان، موجب زخمی شدن سه نظامی عراقی شد.

«حقی الجبوری» در این‌باره به پایگاه خبری «المعلومه» گفت: در پی انفجار یک بمب علیه یک خودروی گشتی تیپ ۷۴ ارتش عراق در نزدیکی روستای «اللهیب» در شمال شهرستان «المقدادیه» واقع در ۴۵ کیلومتری شمال شرق بعقوبه، سه نظامی زخمی شدند و تحقیقات درباره این حادثه آغاز شده است.

انفجار در صلاح‌الدین

قبل از ظهر جمعه، انفجار مشابه انفجار دیالی، در استان صلاح الدین عراق روی داد که طی آن یک افسر عراقی در سازمان مقابله با تروریسم کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول