اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

تمجید مطبوعات اسپانیا از تیم لوپتگی ؛ اسم لیگ اروپا باید «سویا-کاپ» شود!

مطبوعات اسپانیا پس از پیروزی سویا درفینال لیگ اروپا، درخشش فوق‌العاده این تیم در این رقابت و ششمین قهرمانی این باشگاه را روی جلد بردند.

تمجید مطبوعات اسپانیا از تیم لوپتگی ؛ اسم لیگ اروپا باید «سویا-کاپ» شود!

به گزارش خبرگزاری فارس، شب گذشته سویا در فینال لیگ اروپا موفق شد مقابل اینترمیلان به برتری دست یابد و به قهرمان این رقابت لقب گیرد. 

لوپتگی با سویا توانست ششمین قهرمانی این باشگاه را جشن گیرد و این تیم را با اقتدار در صدر پرافتخارترین تیم این رقابت قرار دهد.

تیم‌های یوونتوس، اینترمیلان، لیورپول و اتلتیکومادرید با 3 قهرمانی در مقام دوم پرافتخارترین تیم‌های این رقابت قرار گرفتند.

درخشش سویا در این رقابت و بازی فوق‌العاده تیم لوپتگی مقابل اینترمیلان و همچنین ششمین قهرمانی این باشگاه در لیگ اروپا باعث شد تا مطبوعات اسپانیا به تمجید از این تیم بپردازند.

روزنامه مارکا در چاپ امروز خود تنها به عدد «6» اکتفا کرد و با عکسی از قهرمانی سویا این افتخار تیم اسپانیایی را روی جلد برد.

این رسانه در صفحه اول خود از تداوم قدرت‌نمایی و تاریخ‌سازی سویا در لیگ اروپا نوشت و از 6 قهرمانی خاطره‌انگیز سویا در گوشه چپ تصویر صحبت کرد.

قهرمانی در سال 2006 در شهر آیندهوون هلند مقابل میدلزبرو، قهرمانی در سال 2007 در شهر گلاسکو اسکاتلند مقابل اسپانیول، قهرمانی در سال 2014 در شهر تورین ایتالیا مقابل بنفیکا،‌قهرمانی در سال 2015 در ورشو لهستان مقابل دنیپرو، قهرمانی در سال 2016 در بازل سوئیس مقابل لیورپول و قهرمانی در سال 2020 در شهر کلن آلمان مقابل اینترمیلان را به روی جلد برد.

روزنامه آ.اس اسپانیا نیز از رقابت لیگ اروپا به نام «سویا لیگ» یا «سویا-کاپ» استفاده کرد و نام این رقابت را به دلیل افتخارآفرینی سویا تغییر داد.

این رسانه اسپانیایی از درخشش شاگردان لوپتگی نوشت و از قدردانی کاپیتان این تیم یعنی خسوس ناواس از ستاره‌های فقید این باشگاه سخن گفت. ناواس پس از این مسابقه از خوزه آنتونیو ریس و آنتونیو پوئرتاس قدردانی و یاد آنها را زنده کرد. 

روزنامه موندو دپورتیوو اما در کنار خبری از مسی از قهرمانی سویا در جلد اصلی سخن گفت. این روزنامه از واژه «سوپر سویا» یا سویای عالی برای این تیم لوپتگی استفاده کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول