اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

نبرد با کرونا همچنان ادامه دارد/ نقش ویژه جامعه پزشکی در خط مقدم مقابله با ویروس منحوس

رئیس دبیرخانه تخصصی کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان کرمانشاه گفت: بیش از 6 ماه از ورود ویروس کرونا در کشور می‌گذارد بسیاری از پزشکان و کادر درمان به خاطر حفظ سلامتی مردم، به دلیل ابتلا به این بیماری آسمانی شده‌اند‌.

نبرد با کرونا همچنان ادامه دارد/ نقش ویژه جامعه پزشکی در خط مقدم مقابله با ویروس منحوس

حسین بیگلری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با تبریک زادروز حکیم ابوعلی سینا و گرامیداشت مقام پزشک و با قدردانی از خدمات کادر درمان به بیماران، اظهار داشت: بیش از 6 ماه از ورود ویروس کرونا در کشور می‌گذارد بسیاری از پزشکان و کادر درمان به خاطر حفظ سلامتی مردم، به دلیل ابتلا به این بیماری آسمانی شده‌اند‌.

وی ادامه داد: کادر بهداشت و درمان در این ایام به روش‌های مختلفی از جمله، با ارائه برنامه‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی سعی شده مردم آگاهی بیشتری پیدا کنند و راه‌های پیشگیری از انتقال را بهتر بشناسند تا مردم کمتر مبتلا شوند و در صورت ابتلا در حال ارائه خدمت به بیماران هستند.

رئیس دبیرخانه تخصصی کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان کرمانشاه تصریح کرد: این نبرد فرسایشی ادامه دارد، ویروس کرونا فعلا رفتنی نیست و نیاز به همکاری مردم و کادر پزشکی دارد.

بیگلری اضافه کرد: در این مدت پزشکان با تمام توان خدمات خود را به بیماران ارائه داده، تمام بیمارستان دانشگاهی با کمک سایر بیمارستان‌ها پای کار هستند تا مردم سرگردان نشوند، داروها در حد ممکن تامین شود، خدمات بیمه‌ای ارائه شود تا مشکلی برای مردم به صورت جدی پیش نیاید.

وی در خصوص مسافرت‌های شهریورماه نیز، گفت: استان‌های شمالی کشور به خاطر مسافرت و تردد دچار بحران اپیدمی بیماری کرونا شده‌اند، مسافرت باعث چرخه شدید انتقال ویروس و گردش آن در بین مردم می‌شود.

بیگلری از همشهریان خواست، از انجام مسافرت غیرضروری، تردد و تجمع پرهیز کنند چرا که همزمانی کرونا با ویروس آنفولانزا شرایط را خطرناک خواهد کرد.

وی در خصوص عزاداری‌های ماه محرم نیز، گفت: تمام تلاش پرسنل بهداشت و درمان حفظ سلامت جامعه است، پزشکان تلاش خود را کم نکرده ولی قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا نیازمند ارتباط سریع و دو طرفه همگان است.

بیگلری در پایان، خاطرنشان کرد: براساس دستورالعمل‌های بهداشتی، عزاداری‌های محرم باید حتی‌الامکان در فضای باز با استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، شست و شوی دست‌ها و در زمان محدود برگزار شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول