اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

بهرام قاسمی: یکجانبه‌گرایی تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت جهانی است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس عنوان کرد: یکجانبه گرایی و سعی در تضعیف نهادهای بین‌المللی و سازمان ملل، می‌تواند به بازافروزی شعله‌های جنگ و خشونت در مناطق مختلف از جهان پرتنش کنونی بینجامد و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت جهانی باشد.

بهرام قاسمی: یکجانبه‌گرایی تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت جهانی است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، بهرام قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس امروز (شنبه) در یک رشته توئیت نوشت:‌ به نظر می‌رسد جهان به یکی دیگر از نقاط عطف تاریخی خود نزدیک می‌شود. دیگر تردیدی نیست که عرصه بین المللی و جهانی به سمت تغییری بنیادین پیش می‌رود و با یک جابه‌جایی و تغییر شکل و تقسیم بندی متفاوت از گذشته مواجه است.

وی با اشاره به مخالفت اعضای شورای امنیت با قطعنامه پیشنهادی آمریکا به شورای امنیت و همچنین درخواست این کشور برای فعال کردن مکانیسم ماشه، افزود: رویکرد بسیاری از کشورهای جهان در مخالفت و عدم همراهی با اقدام اخیر آمریکا روایتی مثبت و سازنده از مسیر تکوین دیدگاه دقیق جهانیان و خواست آنها برای ایجاد سازوکارهای لازم در مخالفت با شکل گیری جهانی تک قطبی دارد. 

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس اضافه کرد: امروز در پرتو آگاهی و سرعت ارتباطات و با بهره گیری از آنچه طی چند دهه گذشته و به خصوص در چند سال اخیر بر جهان رفته است، به نظر می‌رسد جهان با صدایی رسا بیزاری خود از جهان تک صدایی را فریاد می‌زند.

قاسمی ادامه داد: جهان تک قطبی و تلاش یک کشور برای اعمال سیاست‌های یک سویه خود بر دیگران، حاصلی جز افزایش فقر، عدم توسعه، افراط گرایی و تروریسم برای ملت‌های جهان نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: یکجانبه گرایی و سعی در تضعیف نهادهای بین‌المللی و مشخصا سازمان ملل که برآمده از تجربه دو جنگ جهانی ویرانگر و مرگ میلیون‌ها انسان بیگناه در قاره اروپاست، می‌تواند به بازافروزی شعله‌های جنگ و خشونت در مناطق مختلف از جهان پرتنش کنونی بینجامد و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت جهانی باشد.

سفیر ایران در پاریس یادآور شد: برای تحقق چند صدایی و مخالفت با اعمال سیاست‌های زورمدارانه و جلوگیری از نادیده انگاشتن موازین بین‌المللی توسط یک قدرت، جهان در این بزنگاه مهم از تاریخ خود برای تحقق آرمان‌های مقدسی چون صلح و آزادی، عدالت و برابری، به زودی نیازمند یک انتخاب راهبردی و سرنوشت ساز خواهد بود.

به گزارش فارس، پس از ناکامی اخیر دولت دونالد ترامپ در تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت سازمان ملل به منظور تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران و همانگونه که پیش از این از سوی برخی مقامات آمریکایی عنوان شده بود و روز چهارشنبه نیز ترامپ در اظهاراتی از تصمیم این کشور برای بازگشت خودکار تحریم‌ها خبر داد، رئیس جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه در کنفرانسی خبری اعلام کرد که به پامپئو گفته که این تصمیم آمریکا را به اطلاع سازمان ملل برساند. در نهایت پنجشنبه شب مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در نیویورک ضمن دیدار با رئیس دوره‌ای شورای امنیت (اندونزی) درخواست آمریکا برای بازگرداندن تمامی تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را اطلاع داد.

این درخواست آمریکا با واکنش منفی اعضای باقیمانده در برجام و همچنین ۱۳ عضو از اعضای شورای امنیت سازمان ملل مواجه شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول